Weg met het tevredenheidsonderzoek! Plak zelf een label op medewerkers
7 maart 2003 -
Wordt in uw organisatie ook periodiek de medewerkerstevredenheid gemeten? Na lange en uitvoerige enquêtes rolt er een indrukwekkend rapportcijfer of percentage uit. Maar wat heeft u daar eigenlijk aan?
Welke norm hanteert u? Is een 7 goed of juist niet goed genoeg? Al die enquêtes zijn helemaal niet nodig.
Inzicht in medewerkers Misschien moet u eens proberen uw klanten en medewerkers op een heel andere, veel eenvoudigere manier in te delen. Het enige wat u nodig heeft is wat inzicht in uw medewerkers. Een goede en open communicatie is daarvoor wel een voorwaarde. Het werkt als volgt:
Medewerkerstevredenheid Welke uitspraak past het beste bij elk van uw medewerkers?
1. Wow, wat hou ik van mijn werk! 2. Ik kan er mee leven. 3. Ik wou dat ik dit niet hoefde doen.
Upgraden Krijgt u al een beeld? Stel u vervolgens de vraag hoe u nog meer uit de mensen in niveau 1 kunt halen en hoe u de de twee andere categorieën kunt 'upgraden'.