zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Weg met het tevredenheidsonderzoek! Plak zelf een label op medewerkers

7 maart 2003 - Wordt in uw organisatie ook periodiek de medewerkerstevredenheid gemeten? Na lange en uitvoerige enquêtes rolt er een indrukwekkend rapportcijfer of percentage uit. Maar wat heeft u daar eigenlijk aan?

Welke norm hanteert u? Is een 7 goed of juist niet goed genoeg? Al die enquêtes zijn helemaal niet nodig.



Inzicht in medewerkers
Misschien moet u eens proberen uw klanten en medewerkers op een heel andere, veel eenvoudigere manier in te delen. Het enige wat u nodig heeft is wat inzicht in uw medewerkers. Een goede en open communicatie is daarvoor wel een voorwaarde. Het werkt als volgt:

Medewerkerstevredenheid
Welke uitspraak past het beste bij elk van uw medewerkers?

1. Wow, wat hou ik van mijn werk!
2. Ik kan er mee leven.
3. Ik wou dat ik dit niet hoefde doen.

Upgraden
Krijgt u al een beeld? Stel u vervolgens de vraag hoe u nog meer uit de mensen in niveau 1 kunt halen en hoe u de de twee andere categorieën kunt 'upgraden'.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10