zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Effectief verkopen met de Voodoo-methode

19 februari 2003 - Verkopen is geen zwarte magie geworden, al zou dat gedacht kunnen worden bij de afkorting VOODOO. De Voodoo-methode is een stappenmodel om succesvol verkoopgesprekken te voeren.

Michel Hoetmer introduceerde de term deze week op SalesQuest.



Voodoo
VOODOO staat voor Voorbereiden, Openen, Onderzoeken, Demonstreren, Opdracht krijgen en Opvolgen.

1. Voorbereiden
Informatie verzamelen en inleven in de behoeften van de klant

2. Openen
Doelstelling van het gesprek bepalen, zonder al te veel opsmuk. Stel u zelf kort en krachtig voor - niet langer dan dertig seconden - en fixeer u vervolgens op de problemen van uw klant.

3. Onderzoeken
Stel vragen en onderzoek de unieke problemen en ongemakken van uw prospect. Ga aan het werk als een echte detective. Zoek naar problemen die u met uw product kunt oplossen. Stel vragen van algemeen naar specifiek.

4. Demonstreren
Wacht met het presenteren van uw oplossing totdat de problemen van de klant, en de noodzaak om deze problemen op te lossen, voor u beiden volkomen duidelijk zijn.

5. Opdracht krijgen
Overleg met de klant en vraag om de order!

6. Opvolgen
De koop is pas volledig afgesloten als de klant een zeer tevreden gebruiker is van uw product of dienst!

Meer over de Voodoo-methode leest u hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10