zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Effectief verkopen met de Voodoo-methode

19 februari 2003 - Verkopen is geen zwarte magie geworden, al zou dat gedacht kunnen worden bij de afkorting VOODOO. De Voodoo-methode is een stappenmodel om succesvol verkoopgesprekken te voeren.

Michel Hoetmer introduceerde de term deze week op SalesQuest.



Voodoo
VOODOO staat voor Voorbereiden, Openen, Onderzoeken, Demonstreren, Opdracht krijgen en Opvolgen.

1. Voorbereiden
Informatie verzamelen en inleven in de behoeften van de klant

2. Openen
Doelstelling van het gesprek bepalen, zonder al te veel opsmuk. Stel u zelf kort en krachtig voor - niet langer dan dertig seconden - en fixeer u vervolgens op de problemen van uw klant.

3. Onderzoeken
Stel vragen en onderzoek de unieke problemen en ongemakken van uw prospect. Ga aan het werk als een echte detective. Zoek naar problemen die u met uw product kunt oplossen. Stel vragen van algemeen naar specifiek.

4. Demonstreren
Wacht met het presenteren van uw oplossing totdat de problemen van de klant, en de noodzaak om deze problemen op te lossen, voor u beiden volkomen duidelijk zijn.

5. Opdracht krijgen
Overleg met de klant en vraag om de order!

6. Opvolgen
De koop is pas volledig afgesloten als de klant een zeer tevreden gebruiker is van uw product of dienst!

Meer over de Voodoo-methode leest u hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10