zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders willen geen eeuwig leven op social media

19 oktober 2011 - Ruim 61 procent van de Nederlanders wil dat zijn online profiel direct wordt verwijderd na een overlijden. Dit blijkt uit een onderzoek van Nuvema Uitvaartverzekering. Een eeuwig online leven op Hyves, Facebook, Linkedin en Twitter is daarmee niet populair. Een kwart van de mensen laat de keuze over aan de nabestaanden en slechts acht procent wil een digitale herdenk- en rouwplek.

"Nederlanders zitten niet te wachten op digitaal medelijden in de vorm van een rouw- en herdenkstatus op sociale netwerken. De dood zien ze als het einde, ook voor hun Hyves, Facebook, Linkedin of Twitter profiel," aldus Emile de Jong, commercieel directeur van Nuvema Uitvaartverzekering. 



Social Media Testament

Meer dan twee op de drie gebruikers van sociale netwerken heeft nog nooit nagedacht over wat er moet gebeuren met hun digitale erfenis. Nabestaanden weten daardoor niet wat er met de online profielen van hun dierbare moet gebeuren. Voor nabestaanden is het ingewikkeld om de online profielen van overleden personen aan te passen of geheel te verwijderen. Terwijl ruim 25 procent van de respondenten dit wel aan hun nabestaanden wil overlaten. Daarom heeft de verzekeraar een 'Handleiding aanpassen of verwijderen social media van overledene' geschreven. Zo kunnen nabestaanden per sociaal netwerk het profiel wijzigen of verwijderen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hybride cloud blijft favoriete toekomstige IT operating-model
 Gros Nederlanders vindt kwijtschelden schulden niet kunnen
 Werkenden publieke sector beoordelen hun werk als betekenisvol
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Social media: werknemer initiatiefrijk, werkgever behoudend
 Digital native vraagt om heroriëntatie internetbeleid
 Werknemer maakt zich zorgen over risico's social media
 Verzekeraar laat kansen liggen op Social Media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Een op zeven rokers wil algeheel rookverbod (1) 
Nederlandse CEO AEX-fonds verdiende in 2017 gemiddeld 3,6 miljoen euro (1) 
Onbekend maakt onbemind (2) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
top10
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
Stap uit de sprookjeswereld en stop het (digitale) zwart-wit-denken
‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
2020 wordt het jaar van gepersonaliseerd entertainment
Vier vereisten voor een efficiënt datacenter
Een op zeven rokers wil algeheel rookverbod
meer top 10