zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven gebruiken kennis eigen organisatie te weinig

14 februari 2003 - Door onvoldoende gebruik te maken van kennis die in het eigen bedrijf aanwezig is, lopen bedrijven niet alleen kansen mis, maar ook omzet. Gemiddeld derft een onderneming zes procent aan omzet omdat de aanwezige kennis niet effectief wordt ingezet.

Dit blijkt uit onderzoek van KPMG naar het gebruik en het beheer van kennis bij de vijfhonderd grootste bedrijven in Groot-BrittanniŽ, Duitsland, Frankrijk en Nederland.



Kansen
De gebrekkige wijze waarop met de beschikbare kennis wordt omgegaan, heeft met name gevolgen voor het rendement en de winst van de onderneming. Bijna 80 procent van de bedrijven is zich bewust van het feit dat zij door het gebrek aan effectief kennismanagement operationele en commerciŽle kansen laten liggen. In steeds meer bedrijven hebben Raden van Bestuur hier aandacht voor.

Niet-financiŽle voordelen
Van de bedrijven die actief bezig zijn met kennismanagement blijkt de helft er financiŽle voordelen van te ondervinden. Naast deze voordelen zien bedrijven ook niet-financiŽle voordelen, zoals verbetering van de kwaliteit van het werk, betere samenwerking binnen het bedrijf en een betere besluitvorming. De ondernemingen blijken kennismanagement met name toe te passen binnen de dienstverlening, marketing en sales en operationele activiteiten.


Bron: Sales Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beÔnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beÔnvloed
Besluitvormingsdilemmaís in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10