zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie succesverhalen in tijden van economische tegenwind

11 februari 2003 - Economische tegenwind is niet uitsluitend negatief. Marketing Online beschrijft een drietal succesverhalen van bedrijven die ondanks de economische malaise terrein weten te veroveren op hun concurrenten.

Het onderscheidend vertalen van kennis over de klant naar producten en diensten is daarbij cruciaal.



1. Comma
Het goed presterende kledingmerkt Comma speelt in op de honger naar variatie bij veel shoppende vrouwen. Met een collectie die 14 maal per jaar vernieuwd wordt, vindt de koopster altijd wel iets nieuws.

2. Dell
Dell weet de klant goed te bespelen. Het biedt niet alleen 'value for money'(omdat de tussenhandel is uitgeschakeld), maar klanten kunnen hun computer ook zelf configureren. En heel bijzonder: klachten worden niet afgehandeld door een ondergeschoven service-afdeling, maar door het topmanagement zelf.

3. Unilever
Unilever heeft fors geschrapt in het aantal merken dat het aanbiedt. Met succes, blijkt nu. Want daardoor kan het bedrijf meer energie steken in verbeteringen van de bestaande merken en in service richting klant.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10