zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Merken bevredigen religieuze behoeften

5 februari 2003 - Geloof in een merk kan worden gezien als bevrediging van religieuze behoeften. De mens zoekt spirituele houvast en commerciële merken voorzien daarin.

Dat stelt Rob van der Rijt althans in zijn scriptie Het merk als bevrediging van religieuze behoeften, waarop hij aan de Universiteit van Nijmegen afstudeerde.



Houvast
Als God niet meer voldoet, biedt een merk dit houvast wel. Merken verlenen een vorm van continuiteit en zijn symbolische bakens die houvast bieden in een roerige tijd. Ook uit onderzoek van Research International blijkt dat merken voor consumenten een hulpmiddel zijn om hun weg te vinden in de moderne wereld.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10