zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sponsors mijden sport en kiezen voor goede doelen

31 januari 2003 - Het ziet er slecht uit voor de inkomsten van sportclubs. Een deel van de sponsors verwacht meer effect van reclame via goede doelen, zoals natuurorganisaties en scholen.

Dat blijkt uit een onderzoek door het vakblad Sponsor Magazine onder honderd sponsormanagers bij Nederlandse bedrijven. Eenderde van de ondervraagde managers voorziet in 2003 dat sportsponsoring gaat plaatsmaken voor maatschappelijke sponsoring.



Charity-sponsoring
Sport is uit en maatschappelijk verantwoord ondernemen is in, aldus de onderzoekers. Voorbeelden van 'charity-sponsoring' zijn TPG, dat voedselhulp geeft, Essent dat het Wereld Natuur Fonds sponsort en ING dat zich heeft verbonden aan Natuurmonumenten. De omslag lijkt overigens niet hard te gaan. Van de honderd ondervraagde bedrijven zijn er twaalf dit jaar van plan de budgetten te verschuiven. Volgens het onderzoek groeien de sponsoruitgaven in 2003 licht met 3 tot 4 procent tot circa 1 miljard euro.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10