zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven marketingacties om consultancy-opdrachten te verwerven

29 januari 2003 - Moet een consultant in vakbladen adverteren, of op de radio? Frank Kwakman vindt van niet. De auteur van de bestseller Professionals & acquisitie adviseert consultants om nieuwe klanten met andere acties te interesseren voor hun dienstverlening.

In een artikel op M@n@gement noemt hij zeven marketingacties.



1. Aanbod ter kennismaking
Op verschillende manieren kunt u potentiŽle klanten in de gelegenheid stellen ervaring op te doen met uw bureau en uw dienstverlening, bijvoorbeeld via een mini-workshop, pilotproject. of quick-scan.

2. Ambassadeurs inzetten
Benutten van de wervingskracht van toprelaties die meer dan tevreden over uw bureau zijn.

3. Zelf georganiseerde seminars, workshops en themabijeenkomsten
Door uw bureau georganiseerd. Deze zijn bij voorkeur kleinschalig, waarbij onderling ervaringen worden uitgewisseld naar aanleiding van het gebodene.

4. Inleidingen, lezingen, colleges en cursussen
Bijeenkomsten met potentiŽle klanten waarvoor u uitgenodigd wordt of zich laat uitnodigen om een presentatie of cursus(onderdeel) te verzorgen.

5. Artikelen, boeken en onderzoek
Verslaggeving van concepten, projecten en ervaringen versterken de naam van het bureau en kunnen door uzelf breder verspreid worden. Bij onderzoek kan het gaan om opinie-onderzoek, effectmeting of bijvoorbeeld benchmarking waaruit specifieke informatie komt die voor uw doelgroep van betekenis is.

6. Netwerken
U neemt deel aan specifiek geselecteerde netwerken (branchegericht, maatschappelijk, etc.) om in contact te komen met nieuwe klanten of met personen die u kunnen aanbevelen bij voor u nieuwe relaties.

7. Onafhankelijk onderzoek of vermelding
Uw bureau komt goed uit de verf in een onafhankelijk onderzoek, al dan niet door u geÔnitieerd. Ook free publicity naar aanleiding van bijzondere projecten valt hieronder. U kunt potentiŽle klanten op deze informatie (laten) wijzen.

Artikel
Klik hier om het hele artikel te lezen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Blended workforce vraagt nieuwe leiderschapskwaliteiten
 Cybercriminelen niet sportief tijdens grote sportevenementen
 In vijf logische stappen naar een effectieve strategie-executie
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Tweedeling dreigt in top interim-markt  (1) 
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding (2) 
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP (1) 
Liever leuk werk dan hoger salaris (2) 
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst (1) 
Vrouw bepaalt wintersportbestemming (1) 
Werknemers denken meer carriŤrekansen te hebben dan ooit (1) 
top10
Liever leuk werk dan hoger salaris
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst
Ziekteverzuim kan flink omlaag door vitaliteit medewerkers te stimuleren
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP
Tweedeling dreigt in top interim-markt
'We hebben het weer naar ons zin op het werk'
Op autovakantie: Nederlander onwetend over gebruik groene kaart
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding
Intelligent automation kan omzet van financiŽle dienstverleners verhogen
Vooral werknemers in contactberoepen ervaren grensoverschrijdend gedrag
meer top 10