zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven marketingacties om consultancy-opdrachten te verwerven

29 januari 2003 - Moet een consultant in vakbladen adverteren, of op de radio? Frank Kwakman vindt van niet. De auteur van de bestseller Professionals & acquisitie adviseert consultants om nieuwe klanten met andere acties te interesseren voor hun dienstverlening.

In een artikel op M@n@gement noemt hij zeven marketingacties.



1. Aanbod ter kennismaking
Op verschillende manieren kunt u potentiŽle klanten in de gelegenheid stellen ervaring op te doen met uw bureau en uw dienstverlening, bijvoorbeeld via een mini-workshop, pilotproject. of quick-scan.

2. Ambassadeurs inzetten
Benutten van de wervingskracht van toprelaties die meer dan tevreden over uw bureau zijn.

3. Zelf georganiseerde seminars, workshops en themabijeenkomsten
Door uw bureau georganiseerd. Deze zijn bij voorkeur kleinschalig, waarbij onderling ervaringen worden uitgewisseld naar aanleiding van het gebodene.

4. Inleidingen, lezingen, colleges en cursussen
Bijeenkomsten met potentiŽle klanten waarvoor u uitgenodigd wordt of zich laat uitnodigen om een presentatie of cursus(onderdeel) te verzorgen.

5. Artikelen, boeken en onderzoek
Verslaggeving van concepten, projecten en ervaringen versterken de naam van het bureau en kunnen door uzelf breder verspreid worden. Bij onderzoek kan het gaan om opinie-onderzoek, effectmeting of bijvoorbeeld benchmarking waaruit specifieke informatie komt die voor uw doelgroep van betekenis is.

6. Netwerken
U neemt deel aan specifiek geselecteerde netwerken (branchegericht, maatschappelijk, etc.) om in contact te komen met nieuwe klanten of met personen die u kunnen aanbevelen bij voor u nieuwe relaties.

7. Onafhankelijk onderzoek of vermelding
Uw bureau komt goed uit de verf in een onafhankelijk onderzoek, al dan niet door u geÔnitieerd. Ook free publicity naar aanleiding van bijzondere projecten valt hieronder. U kunt potentiŽle klanten op deze informatie (laten) wijzen.

Artikel
Klik hier om het hele artikel te lezen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Alles transactie Managementboek van het jaar 2019
 Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis
 Dit kunnen managers leren van gaming
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Kia Stinger GTS (1) 
Zeven seo factoren die ůůk in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
top10
Drie handige kantoorapps in 2019
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
Miljarden in revolverende fondsen, maar verantwoording nog summier
Retailmanagers hebben behoefte aan betere supply chain-visibiliteit
Digital risk protection maakt preventief ingrijpen mogelijk
Meer vrouwen nodig voor de digitale vooruitgang van Nederland
Griepgolf kost dit jaar Ďslechts' 750 miljoen euro
De strijd tegen plastics: hoe beleggers kunnen bijdragen aan veranderingen
Koester hoge verwachtingen, zonder iets te verwachten
meer top 10