zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager luistert te `analytisch` naar personeel

4 juli 2011 - Managers luisteren goed naar hun personeel. Ze horen wat de medewerkers zeggen, voelen aan welke emoties er spelen, waar deze vandaan komen en kunnen aanvaarden wat ze horen. Echter, als concreet naar de wisselwerking wordt gekeken, blijkt dat medewerkers vinden dat hun managers vaak te `analytisch luisteren` en een doorvragende manier van luisteren hebben die de beleving van het echte contact in de weg staat.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Telecomproviders moeten luisteren naar wensen klant
 Vijf tips om kritiek te ontvangen
 Vier stappen om het vertrouwen van uw team terug te winnen
 Luistert u naar wat er over u wordt verteld?
 
 
reacties
 
stephen bart  |   | 
5-07-2011
 | 
11:02 uur
Graag meer info over dit onderwerp
H.A.  |   | 
5-07-2011
 | 
11:17 uur
Ja, managers hebben deze analytische instelling als coping behavior, omdat ze graag een antwoord willen bedenken. Ze gedragen zich als problem solvers.
En is dat niet precies wat van managers wordt gevraagd? Een manager kan niet gewoon ZIJN, even mee voelen, even mee snikken bijvoorbeeld.

ZIJN is geen optie, want dan gebeurt er niets. Managers moeten DOEN. Ze zijn voor actie met het oog op het behoud van de organisatie.

Er is voor managers geen eer aan te behalen op deze manier.

Kwam in het onderzoek ook naar voren in hoeverre deze bevinding een probleem is voor de medewerkers?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10