zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven time management geheimen

28 april 2011 - Volgens onderzoek van Salary.com verspilt de gemiddelde werknemer maar liefst 2,09 uur van zijn werkdag, en daar zijn lunch en pauzes niet bij inbegrepen. Vooral het internet blijkt verleidelijk. Gelukkig zijn er heel veel mensen die zich gespecialiseerd hebben in productiviteit en time management.

Forbes verzamelde een aantal tips van deze goeroes die ook u zullen helpen uw dag productiever te besteden.



1. Wees uw e-mail de baas
Kost het u minder dan twee minuten om een e-mail weg te gooien of te beantwoorden, doe het dan meteen. Zet uw e-mailnotificatie uit zodat u niet om de paar minuten gestoord wordt door een knipperend envelopje. Stuur minder e-mail, zodat u ook minder ontvangt. Houd uw e-mail kort. Indien mogelijk: check uw e-mail dan slechts een paar keer per dag, op vaste momenten. 

2. Zet uw gedachten enkele keren per dag op een rijtje

U hoeft niet in lotushouding te gaan zitten mediteren, maar een wandelingetje maken of zelfs alleen maar even weg van uw computer helpen om helder te blijven en u met hernieuwde energie te kunnen concentreren op uw werk. 

3. Gebruik to-do lijsten

Schrijf alles op wat u moet doen. Zo ligt u ‘s nachts niet te piekeren over dingen die u misschien vergeten bent. Deskundigen raden aan meerdere lijsten bij te houden, inclusief eentje waarop de maximaal drie dingen staan die u die dag per se moet doen. Delegeer waar u kunt, en wees realistisch over de hoeveelheid werk die u per dag kunt verzetten. 

4. Maak tijd voor creativiteit

Het doel van time management is om tijd vrij te maken voor diepere denkprocessen. Probeer iedere dag tijd in te plannen voor creativiteit. Zet op die momenten uw telefoon, deurbel en e-mail uit. 

5. Vermijd onnodige vergaderingen

Wees rigoureus als het aankomt op uw tijd. Zeg nee tegen elke vergadering die niet echt noodzakelijk is. 

6. Doe niet aan multitasking

Doe één ding tegelijk en wijd u in tijdspannes van maximaal een uur slechts aan een taak. 

7. Ruim uw bureau op

Besteed het laatste kwartier van uw werkdag aan het opruimen van uw bureau. Gooi weg wat u niet nodig hebt, archiveer de rest. Tip: laat ieder vel papier slechts eenmaal door uw handen gaan. Doe ermee wat u moet doen en ga verder met het volgende.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Klant niet op één bij CFO
 Populariteit Rijksmuseum schiet omhoog
 Keuze tips voor de smartphone van de zaak
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Apple en timemanagement: waar ligt de kracht?
 Gelukkige werknemers zijn productiever
 Nederlandse werknemer scoort het best op motivatie en werkvermogen
 ‘Werknemer kan het best biologische klok volgen’
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Vijf slimme manieren die u helpen uw concurrenten te overtreffen
Nieuwe tech tools die uw wervingsproces kunnen moderniseren
Vijf fabels over het hergebruiken van software
Ruim 220. 000 mensen werken niet vanwege zorgtaken
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Bijna net zoveel vacatures als werklozen
Economisch beeld fractie minder gunstig
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
meer top 10