zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Social media dragen bij aan populariteit adviesbureaus

19 april 2011 - Social media dragen bij aan de populariteit van organisatieadviesbureaus, zo blijkt uit onderzoek op basis van het surfgedrag van meer dan 100.000 unieke bezoekers van Consultancy.nl. Van alle bezoekers die gericht naar bedrijfscontent zoeken, komen de meesten bij Accenture (14,0 procent), Berenschot (13,9 procent) en Squarewise (13,7 procent) uit. Opvallend is dat zij ook vooruitstrevend zijn op het gebied van social media.


Consultancy.nl maakt jaarlijks een ranking, de Management Consulting 50 (MC50), om het online imago van organisatieadviesbureaus te meten. De lijst is gebaseerd op het dagelijkse gedrag van bezoekers, gemeten over een periode van één jaar. "Hiermee kunnen wij conclusies trekken over het effect van de branding en marketingactiviteiten van de verschillende adviesbureaus," legt Larry Zeenny, medeoprichter van Consultancy.nl, uit. 



Sociaal maakt populair

Uit de MC50 ranking blijkt dat consulting bedrijven die hoog scoren ook erg vooruitstrevend zijn op het gebied van online en social media. Adviesbureaus in de top-10 hebben social media intensief geïntegreerd in hun marketing en werving mix. Zo hebben zeven van de tien adviesbureaus een blog, zijn negen van de tien bureaus actief op Twitter en hebben acht van de tien een corporate Facebook pagina. Daarnaast scoren adviesbureaus die hun medewerkers stimuleren om actief te zijn op social media en hun adviseurs faciliteren met (mobiele) social media applicaties hoger in populariteit. 

Marketingintegratie
Zeenny: "Je ziet dat de grote merken social media steeds meer integreren in hun marketingactiviteiten. Adviesbureaus lopen hierbij duidelijk achter en worstelen nog met het vraagstuk ‘online en social media’. Je ziet wel dat ze zich er steeds meer voor gaan interesseren. Veel bureaus lanceren nieuwe websites en ook social media kanalen worden daarin steeds meer geïntegreerd. De grote uitdaging blijft natuurlijk de gevoeligheid van klantgegevens die gepaard gaan met het advieswerk." 

Kansen voor de kleintjes

De MC50 ranking toont aan dat online populariteit niet per definitie wordt bepaald door de grootte van de adviesbureaus. In de top twintig bevinden zich zeven adviesbureaus met circa 50 adviseurs in dienst, in de totale top-50 zijn dat er maar liefst negentien. "Juist door de opkomst van social media kunnen kleine adviesbureaus zich goed staande houden ten opzichte van veel grotere concurrenten. Kijk bijvoorbeeld naar de nummer drie in de MC50 ranking, Squarewise. Dit is een relatief klein bureau, maar wel heel actief op diverse online kanalen en social media," zegt Zeenny.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Met uw team in het buitenland werken: vijf tips
 Vijf procent werknemers Zuid-Limburg komt uit buurlanden
 Een vijfde van de beursgenoteerde bedrijven heeft een positieve impact
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlanders twitteren voor belastingadvies
 Steeds meer topmanagers kiezen voor klantfocus
 Innovatie in dienstverlening sterk in opkomst
 Wie wint de prijs voor het advies met de meeste impact?
 
 
reacties
 
Erwin Overdijk  |   | 
3-11-2014
 | 
13:27 uur
Interessant hoor zo'n onderzoek van consultancy.nl.

Wel jammer dat consultancy.nl zelf een initiatief is van alle daarop vermelde grotere adviesbureaus en ze uitsluitend deze bureaus in de overzichten van organisatieadviesbureaus opnemen.

En deze website - die feitelijk in handen is van alle grote organisatieadviesbureaus - heeft nu onderzoek naar de populariteit van diezelfde bureaus gedaan ?

Wij van Procurementadvies - gespecialiseerd in inkoop organisatieadvies, inkoopanalyses en inkoopscans - hebben ook net een onderzoek gedaan over onszelf en wij zijn van mening dat ook wij in populariteit toenemen.

Hahaha !
Haarm  |   | 
6-10-2017
 | 
17:52 uur
Eens met de opmerking van Erwin hierboven.. Objectief?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
A life changing event
Zaterdag 30 maart - Flora Boskoop - 10.00 - 16.00 uur. Een interactief seminar met Pieter Frijters met als onderwerpen: burn-out, paniekaanvallen, (spreek)angst, piekeren en assertiviteit. Bekijk de video voor een impressie van het seminar.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Ontwikkelingen in de markt van drukwerk
Vergroot uw rendement in 2019 door reviews op NederlandReview Review marketing
reacties
Fors minder jongeren gebruiken desktop pc om te internetten (1) 
Werk beďnvloedt privéleven negatief  (1) 
Nederlanders onderschatten beveiligingsrisico’s van computers (1) 
Belangrijke handelspartners Nederland minder stabiel (1) 
Vier apps verantwoordelijk voor 82 procent van mobiel dataverbruik iOS (1) 
Klimaatakkoord zet Nederland in beweging richting duurzame economie (2) 
Evenveel vrouwen als mannen met hbo- of wo-diploma (1) 
top10
Wat organisaties verwachten van de financiële afdeling van 2025
Een derde van de werkenden vindt zichzelf slimmer dan zijn of haar baas
'Er is een cyberoorlog gaande'
Energie en klimaat prominent in provinciale verkiezingsprogramma’s
Helft C-level leidinggevenden voert transformatie-initiatieven door zonder duidelijke strategie
Dit zijn de drie meest voorkomende spearphishing-aanvallen
Verzekeraars streng bij schade aan mobieltje
Merken willen in 2019 meer grip krijgen op klantgegevens
Flexibel werken maakt bedrijven competitiever
Nederlandse zakenreiziger reist liever niet naar onveilige landen
meer top 10