zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top-11 redenen waarom medewerkers niet maximaal presteren

17 januari 2003 - Elke manager heeft er mee te maken: medewerkers die onder hun kunnen presteren. De vraag is: hoe komt dat?

David Maister formuleerde de elf meest voorkomende redenen.



Elf redenen
1. Problemen thuis of andere persoonlijke problemen
2. Het werk is niet meer leuk en uitdagen
3. De medewerker is niet competent het werk te doen
4. Faalangst
5. Keuze voor het privéleven prevaleert boven het werk
6. Externe oorzaken, zoals een weggelopen klant of tegenzittende economie
7. Te lang op de routine en automatische piloot gedraaid
8. Slecht timemanagement en inefficiënt werkgedrag
9. Niet weten wat te doen
10. Onzekerheid, bijvoorbeeld door een reoganisatie
11. Slecht management

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10