zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Beste werknemers zijn kritisch op zichzelf en de organisatie

12 januari 2003 - De beste werknemers onderscheiden zich van de doorsnee door telkens 'kritisch reflectief' naar zichzelf en naar de organisatie te kijken. Een dergelijke houding kan door managers worden gestimuleerd.

Uiteindelijk komt dat de efficiency en de effectiviteit van de onderneming ten goede. Dat beweert Marieke van Woerkom in haar proefschrift, waarop zijn komende week hoopt te promoveren aan de Universiteit van Twente.



Participeren
Volgens Van Woerkom leren werknemers vooral van fouten als ze de kans krijgen om echt te participeren in de besluitvorming. Daarnaast experimenteren ze meer met verbeteringen en delen ze hun kritiek meer met anderen. Daardoor verbeteren ze niet alleen zichzelf, maar ook het bedrijf.


Bron: Zibb.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10