zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument maalt niet om ethisch gedrag van ondernemingen

29 december 2002 - Logo's en teksten op voedselproducten die verwijzen naar milieuvriendelijke productiewijzen of fairtrade-beleid worden door consumenten nauwelijks bekeken. Dat blijkt uit Engels onderzoek van het Institute of Grocery Distribution.

De goede bedoelingen van maatschappelijk verantwoord ondernemen ten spijt, letten consumenten op andere zaken.



Prijs en kwaliteit
Consumenten beoordelen producten in de winkel op prijs, uiterste houdbaarheidsdatum en smaak. Slechts een kwart van de consumenten betrekt bij de aankoopbeslissing argumenten als genetische modificatie, dierenwelzijn en de geografische herkomst.


Bron: Incentive Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10