zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De succesfactoren van emailmarketing

26 december 2002 - Emailmarketing wint aan populariteit, vanwege de vermeende effectiviteit en vooral vanwege de lage kosten. Toch geldt ook hier: bezinnen alvorens te beginnen.

Volgens Marketing news is een periodieke nieuwsbrief het meest effectief (dit in tegenstelling tot een eenmalige emailactie). Emailprogramma's zijn goed inzetbaar om klanten te binden, de merkwaarde te vergroten en meer omzet te genereren. Daarbij zijn drie succesfactoren van belang.



Klantendata
Zorg voor een database of house-list met relevante gegevens over geïnteresseerde klanten. Het eenmalig huren van een emailbestand is handig om een begin te maken, maar uiteindelijk zoekt u abonnees die zich vrijwillig door u op de hoogte laten houden.

Content
Zorg voor relevante, gerichte, bondige en gepersonaliseerde of op maat gesneden berichtgeving.

Frequentie
De juiste frequentie: niet te weinig (dan vergeten klanten je) maar ook niet te vaak (want dan melden ze zich af). Vuistregel: nooit vaker dan eens per week, nooit minder vaak dan eens per maand.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10