zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top-3 doelstellingen van reclamecampagnes

18 december 2002 - De helft van de Nederlandse grote adverteerders hecht geen waarde aan meetbare doelstellingen bij reclamecampagnes. En als het al gebeurt worden reclamebureaus er niet op afgerekend.

Dit blijkt uit onderzoek van MarketResponse in opdracht van reclamebureau Hemels. Het bureau ondervroeg top-vijfhonderd adverteerders in Nederland.



Top-3 doelstellingen
De belangrijkste doelstelling van adverteerders is het genereren van meer omzet. De top-3 doelstellingen van reclamecampagnes is als volgt:

1. Omzetverhoging en toename van de verkoop (43 procent)
2. Toename merk- en naamsbekendheid (39 procent)
3. Response genereren (18 procent)

Reclamebureaus niet afgerekend
Hoewel adverteerders dikwijls wel meetbare doelstellingen formuleren (vooral voor tv- en radiocampagnes), worden reclamebureaus in negen van de tien gevallen hierop niet afgerekend. Reclame op internet wordt zelden van een concrete doelstelling voorzien.


Bron: Adfo Web Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10