zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe producten vaak te laag geprijsd

13 december 2002 - De prijs van nieuwe producten is vaak lager dan noodzakelijk. Dat blijkt uit onderzoek van de Tilburgse econoom Paul Ingenbleek aan de, waarop hij volgende week promoveert.

Bedrijven weten vaak helemaal niet wat de klant voor een product over heeft en wat de prijs is van concurrerende producten en diensten.



Onder- en bovengrens
Ingenbleek constateert dat prijsbepaling een echte competentie is. Hij ontrafelfde hoe de prijs van nieuwe producten werd bepaald aan de hand van een enquête onder 144 bedrijven. Voor elk product is er een ondergrens (de kosten) en een bovengrens (wat de klant bereid is te betalen), maar dat gebied daartussen wordt door weinig bedrijven verkend.

Klantwaarde
Essentieel voor een goede prijsbepaling blijkt informatie over de klantwaarde: wat heeft mijn klant er voor over? En concurrentie-informatie: wat vragen de concurrenten voor een soortgelijk product? Bedrijven blijken nauwelijks over dat soort informatie te beschikken.


Bron: Sales Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10