zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Schaamteproducten verkopen gaat het best met humor en celebrities

11 december 2002 - Het aan de man brengen van zogenaamde 'schaamteproducten' zoals incontinentieluiers, haaruitvalproducten, condooms en aambeienzalfjes blijkt lastig te zijn. Humor en het inzetten van beroemdheden blijken effectieve methoden om klanten de gêne te laten overwinnen.

Dat schrijft het mediatijdschrift Adformatie.



Condooms en humor
Condoomfabrikant Durex koos voor de reclameuiting 'Als het om de troonopvolging gaat, zullen wij er niet tussen zitten' wat een effectieve aanpak bleek. Voor incontinentieluiers lijkt humor minder geschikt te zijn.

Gerard Joling
Bekende mensen worden met succes ingezet voor bijvoorbeeld afslankproducten (Annie Schilder) en haartransplantaties (Gerard Joling, Raymond van Barneveld, Dick Advocaat). Ook Playboy heeft baat bij het bekende Nederlandse vrouwen, die bloot in het blad willen staan. Dat maakt de aankoop drempelverlagend.

Internet
Internet werkt ook drempelverlagend. Zo verkoopt de online drogist Drogisterij.net relatief veel 'schaamteproducten'.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10