zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijfsleven ziet weinig resultaat van de spamwet

1 oktober 2010 - Ruim 85 procent van het Nederlandse bedrijfsleven merkt weinig van de invoering van de spamwet. Dit blijkt uit onderzoek van VDD IQware waarin aan bedrijven uit verschillende branches werd gevraagd wat hun ervaringen met de spamwet en e-mailverwerking zijn.


De vorig jaar in het leven geroepen spamwet heeft als doel om de overlast van elektronische berichten terug te dringen. Ondanks dit veelbelovende overheidsinitiatief, geeft 33 procent van de 130 respondenten aan sinds de invoering helemaal niets te hebben gemerkt van de spamwet. 40 procent heeft wel iets gemerkt, maar ondervindt nog steeds veel overlast. Bijna dertien procent heeft zelfs nog nooit van de wet gehoord. Daarnaast geeft 62 procent van de ondervraagden aan zelf verantwoordelijkheid te nemen voor het terugdringen van e-mailoverlast. 



Inventarisatie
Serge Leclercq, commercieel directeur van VDD IQware: "Een jaar na de introductie van de spamwet maken wij de balans op door te kijken hoe bedrijven en e-mailgebruikers omgaan met hun e-mail. De verwerking van e-mail vormt een belangrijk onderdeel van het takenpakket van kantoormedewerkers. In de hypotheekwereld bijvoorbeeld, vormt e-mail zelfs een fundamentele stap in het werkproces. Een efficiënte aanpak bij het terugdringen van overvolle inboxen en tijdbesteding aan e-mailverwerking is door de enorme hoeveelheid e-mail die dagelijks wordt verzonden dus erg belangrijk. Helaas heeft de spamwet daar tot nu toe nog onvoldoende aan bijgedragen. Logisch dus dat bedrijven ook zelf maatregelen gaan nemen om de hoeveelheid e-mail die dagelijks moet worden verwerkt efficiënter aan te pakken."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Spam wordt steeds persoonlijker
 Nepfacturen populair onder spammers
 Spammers nemen steeds vaker toevlucht tot URL-verkortingsdiensten
 Bedrijven kennen spamregels niet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10