zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Geen marketing maar margeting

11 december 2002 - Marketing is margeting aan het worden: gerommeld in de marge dus. 'Margeting' is de titel van een nieuw boek van Andre Platteel, die eerder bekendheid kreeg met het boek 'Symbol Soup'.

Volgens Platteel is er in communicatie-uitingen geen plaats meer voor de klant: alles draait om het merk, de belofte en de beeldtaal. Er wordt volgens hem niks meer aan het voorstellingsvermogen van de consument overgelaten. Dat is een dood spoor, meent hij.



Stop met ironie
Platteel geeft verder af op ironie in reclame-uitingen. Volgens de auteur is dat het toppunt van creatief onvermogen. Als er niks meer te verzinnen is, wordt ironie erbij gehaald.


Bron: Profnews
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10