zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Persoonlijk Ontwikkelings Plan (POP) in vijf stappen

10 december 2002 - Een belangrijk hulpmiddel bij loopbaancoaching is het Persoonlijk Ontwikkelings Plan (POP). Hierin legt de medewerker vast wat hij of zij kan en wil. Verder staat in een POP in welke richting de medewerker zich verder wil ontwikkelen.

De naam zegt het al: een POP is puur persoonlijk. De leidinggevende bespreekt met de medewerker hoe de inhoud van een POP wordt besproken. De organisatie kan medewerkers aanmoedigen om een POP op te stellen en deze actueel te houden.



Vijf stappen
Een Persoonlijke Ontwikkels Plan doorloopt vijf stappen.

1. Wat is mijn huidige situatie?
Huidig werk, opleiding en ervaring, talenten, interesse.

2. Waar wil ik heen?
Nieuwe functie, ontwikkeling doormaken, en hoe graag wil ik dat?

3. Wat is de weg er naar toe?
Zelfbeoordeling, ontwikkelingsplan, ontwikkeldoelen vaststellen, kennisdoelen stellen.

4. Welke stappen ga ik concreet zetten?
Acties vaststellen, planning, begeleiding regelen, tijd inplannen, geld regelen.

5. Resultaten vasthouden
Resultaten geregeld bespreken en nieuwe doelen stellen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10