zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Omzet namaak-merken vertienvoudigd

9 december 2002 - In 2001 bedroeg de waarde van nagemaakte merkartikelen die de douane in de EU-landen onderschepte 1,3 miljard pond, 39 procent meer dan in 2000 en tien maal zoveel als in 1999. Aan deze ontwikkeling zal niet snel een einde komen, aangezien veel consumenten geen probleem hebben met het kopen van goedkope namaak.

Ruim de helft van de Britten en driekwart van de Italianen kopen soms willens en wetens look-a-likes.



Kosten
Volgens cijfers van de Europese Anti-Counterfeiting Group (ACG) kosten nepmerken het Europese bedrijfsleven 40 miljard pond per jaar en wereldwijd tussen de 200 en 400 miljard. Meer dan 10 procent van de kleding, schoenen, speelgoed en sportartikelen die in de EU verkocht worden zijn van een nagemaakt merk.

Hoge marges
De marges die met nepmerken te verdienen zijn, liggen zo hoog dat John Anderson, algemeen directeur van de ACG, in de toekomst eerder een stijging dan een daling voorziet. Vooral software, computerspelletjes, muziek en video`s zullen op grote schaal nagemaakt blijven worden. Voor de levensmiddelen- en farmaceutische industrie bestaat een bijkomend probleem, namelijk dat vervalste merken een gevaar voor de volksgezondheid op kunnen leveren.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10