zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Omzet namaak-merken vertienvoudigd

9 december 2002 - In 2001 bedroeg de waarde van nagemaakte merkartikelen die de douane in de EU-landen onderschepte 1,3 miljard pond, 39 procent meer dan in 2000 en tien maal zoveel als in 1999. Aan deze ontwikkeling zal niet snel een einde komen, aangezien veel consumenten geen probleem hebben met het kopen van goedkope namaak.

Ruim de helft van de Britten en driekwart van de Italianen kopen soms willens en wetens look-a-likes.



Kosten
Volgens cijfers van de Europese Anti-Counterfeiting Group (ACG) kosten nepmerken het Europese bedrijfsleven 40 miljard pond per jaar en wereldwijd tussen de 200 en 400 miljard. Meer dan 10 procent van de kleding, schoenen, speelgoed en sportartikelen die in de EU verkocht worden zijn van een nagemaakt merk.

Hoge marges
De marges die met nepmerken te verdienen zijn, liggen zo hoog dat John Anderson, algemeen directeur van de ACG, in de toekomst eerder een stijging dan een daling voorziet. Vooral software, computerspelletjes, muziek en video`s zullen op grote schaal nagemaakt blijven worden. Voor de levensmiddelen- en farmaceutische industrie bestaat een bijkomend probleem, namelijk dat vervalste merken een gevaar voor de volksgezondheid op kunnen leveren.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
 Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
 Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
Zes inspirerende ideeën voor een geslaagd bedrijfsuitje (1) 
Hybride ZZP’ers zijn waardevolle arbeidskrachten (1) 
top10
Papieren data vaak vergeten bij nieuwe privacywet
GDPR: geen obstakel voor gepersonaliseerde klantervaringen
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto
Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
Waardering draagt in grote mate bij aan bevlogenheid onder verpleegkundigen
Vijf tips om de juiste cloudprovider te vinden
Data science essentieel voor toekomstvaste verzekeraar
Vijf essentiële aandachtspunten voor IoT-analyse
Genomineerden DDMA E-mail Campagne 2018 bekend
meer top 10
vacatures
meer vacatures