zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fabrikanten profiteren sterk van reclame-ontvankelijkheid kinderen

5 december 2002 - Volgens Patti Valkenburg, hoogleraar Kind en Media aan de Universiteit van Amsterdam zijn kinderen zeer ontvankelijk voor reclame. Uit een onderzoek concludeerde ze dat twee van de drie kinderen tussen 3 en 6 jaar vaak bij hun ouders om bepaalde merken vragen.

De merkherinnering neemt toe in de leeftijd van 5 tot 9 jaar.



Parfum voor baby's
Fabrikanten profiteren sterk van die wetenschap. Kindermarketing is in opmars. Niet zo gek want ouders besteden gemiddeld zo'n 5000 Euro per jaar aan hun kind. Zowel Ster (publieke omroepen) als IP (commercielen) melden hogere reclameomzetten in de maanden rond de feestdagen. De kindermarketing beperkt zich niet tot de speelgoed- en entertainmentindustrie. De reeks kinderproducten is oneindig: van muziekmakende kindertandenborstels tot parfum voor baby's.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10