zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Koffie halen kan bron van conflict zijn

5 december 2002 - Collega's die zich doelbewust onzichtbaar maken als er koffie voor collega's gehaald moet worden, zorgen voor conflicten binnen bedrijven. Uit een onderzoek van het Britse werving- en selectiebureau Pertemps blijkt dat een kwart van de werknemers zich ergert aan collega's die zich drukken tijdens koffierondes.

Het merendeel van de 500 ondervraagden noemde de collega's die nooit koffie halen 'grof en asociaal'. Helemaal wanneer de betreffende personen wel ja knikken op de vraag of ze nog een kop koffie willen.



Top-4 ergernissen
Pertemps heeft zich niet beperkt tot een koffie-onderzoek. De top-4 ergernissen is:

1. Geen koffie halen
2. Lawaaiige collega's
3. Kantoorartikelen lenen, maar niet terugbrengen
4. Collega's die er een troep van maken

Lagere productiviteit
Volgens Pertemps kunnen triviale ergernissen binnen een werkomgeving al snel omslaan naar serieuze conflicten. Een koffie-incident kan dan al snel een eigen leven gaan leiden, met een lagere productiviteit als gevolg.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Het einde van 9 tot 5?
 Pandemie inspireert tot duurzamer leven
 Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud
 
 
 
reacties
 
Sam  |   | 
7-05-2021
 | 
16:03 uur
Deze ergernissen zijn heel herkenbaar. Het verbaast me echter wel dat ''geen koffie halen'' op nummer 1 staat. Persoonlijk vind ik lawaaiige collega's veel vervelender.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
reacties
Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud  (1) 
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Mening medewerkers te weinig gevraagd bij ontwikkeling zakelijke apps
Werkgevers verwachten dit kwartaal negen procent stijging werkgelegenheid
Top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Internationale ondernemingen zien cybercriminaliteit en het lekken van informatie door werknemers als de grootste risico’s
Kwart werkzoekende jongeren heeft geen vertrouwen in zoektocht naar baan
70 procent Europese organisaties zet al AI in
meer top 10