zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Private Balanced Scorecard voor goede balans werk/privé

27 mei 2001 - De Private Balanced Scorecard is een nieuw instrument om de balans werk en privé te bewaken. Het instrument is een vrije variant op de Business Balanced Scorecard, die in veel organisaties wordt gehanteerd als managementinstrument.

De Private Balanced Scorecard bestaat net als de originele scorecard uit een viertal dimensies: de financiële, de externe, de interne en de innovatieve dimensie. Met de scorecard kan iemand zichzelf beoordelen op criteria als 'waardering door partner en kinderen', 'aantal gelezen boeken' en 'procentuele stijging van het jaarsalaris'.



De Private Balanced Scorecard is geïntroduceerd door Fred Akkerma in een artikel in het e-zine M@n@gement. Daarin schrijft hij: "Vat krijgen op uw persoonlijke besoignes is geen sinecure. In tegenstelling tot de situatie op uw werk heeft u geen marktonderzoeksafdeling die u vertelt dat het tijd wordt om van baan te wisselen, voor vragen van klanten of andere relaties heeft u geen callcenter ter beschikking en een secretaresse voor de administratieve klusjes is er al helemaal niet bij. U staat er helemaal alleen voor. Net als iedereen. Maar hoe weet u nou hoe u er 'objectief gezien' voor staat. Of u zich wel of geen zorgen moet maken en waarover. Het antwoord: de Private Balanced Scorecard."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een carrière in cybersecurity: vijf tips
 FluBot-malware verspreidt zich snel door Europa
 Ziekteverzuim eerste kwartaal 2021: licht dalende trend
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
De lente is de beste tijd om te verhuizen (1) 
Koningsdag: toeristen het land in, Nederlanders eruit (1) 
Import gas niet van invloed op Nederlandse energierekening (1) 
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie (1) 
Stofzuigen en strijken populairder dan pensioenoverzicht (1) 
top10
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Bankinvesteringen in blockchain en cryptocurrencies stijgen sterk
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
Hybride werken: zijn we er wel klaar voor?
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
meer top 10