zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Porsche 911 GTS neemt afscheid van 997

 

15 september 2010 - Het einde van de Porsche 911 type 997 is in zicht. Maar niet zonder nog een keer te knallen. Met de nieuwe 911 GTS neemt Porsche afscheid.

Als basis voor de Porsche 911 GTS diende de 911 Carrera S en is bedoeld om de kloof te dichten tussen dit model en de GT3. Met een vermogen van 408 pk uit de 3.8 liter boxer valt hij er inderdaad mooi tussenin. De Carrera S levert namelijk 385 pk en de 911 GT3 435 pk. Veel sneller is de GTS trouwens niet ten opzichte van zijn basis. Met de automatische PDK-bak en het Sport Chrono Plus pakket geïnstalleerd weet de GTS in 4,2 seconden naar de honderd te knallen en dat is een 0,1 seconden sneller dan de S. Qua topsnelheid doen beide modellen respectievelijk 306 en 302 km/h. Standaard voert Porsche de 911 GTS overigens uit met een manuele 6-bak.



Unieke kenmerken
Natuurlijk verdient de GTS niet alleen dit label vanwege de opgevoerde motor. Speciale aandacht ging uit naar het uiterlijk. Zo bevat het ‘tussenmodel’ de 44 mm bredere bilpartij van de Carrera 4 en de andere 911-modellen met vierwielaandrijving. Ook uniek voor de achterwielaangedreven GTS is de voorbumper met matzwart spoilerlip en de zij-skirts. Ze behoren tot het SportDeisgn-pakket dat normaliter als optie voor de andere 911’s wordt aangeboden maar standaard op de GTS aanwezig is. Wat de GTS ook af fabriek meekrijgt zijn de speciale 19 inch Spyder-wielen. Ze zijn met een zwarte hoogglans afgewerkt en omvatten 305/30ZR19-banden op de achteras. In het interieur is alles zwart wat de klok slaat waar leer afgewisseld wordt met alcantara. Verder is aan het driespaaks stuurwiel, de versnellingspook en de handrem uit het SportDesign-pakket te herkennen dat het hier niet zomaar om een 911 gaat.

Porsche reist met de nieuwe 911 GTS af naar Parijs. Eind dit jaar vinden ze hun weg naar de showroom, slechts maanden voordat de fonkelnieuwe 911 zich blootgeeft. De Porsche 911 Carrera GTS Coupé is leverbaar vanaf € 139.990,-. De GTS Cabriolet kost minimaal € 152.990,-. Bestellen kan vanaf heden.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10