zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we . . .

 

6 september 2021 - Waarom de twijfel? Omdat de elektrische Mercedes EQE als twee druppels water op de grotere Mercedes EQS lijkt. Zonder badge op het kofferdeksel zouden wij het verschil niet zien. De EQE komt halverwege 2022 op de markt met een actieradius van maximaal 660 kilometer.



Mercedes bewandelt een andere elektroweg dan bijvoorbeeld BMW. De nieuwe BMW i4 is duidelijk een afgeleide van de BMW 4-serie, terwijl de Mercedes EQE en EQS helemaal niets met de E-klasse en S-klasse te maken hebben. Ze onderscheiden zich bovendien met een opvallend, futuristisch ogend uiterlijk en een revolutionaire cockpit.





Mercedes EQE even lang als een E-klasse, maar ruimer De Mercedes EQE is ongeveer net zo lang als de E-klasse (4,95 meter), maar heeft een wielbasis die liefst 10 centimeter groter is (3,12 tegenover 2,94 meter). Door de compacte afmetingen van de elektrische aandrijflijn kunnen de voor- en achteras verder uit elkaar worden geplaats (er hoeft immers geen grote verbrandingsmotor voorin) en dat zorgt voor meer ruimte in het interieur.





Optioneel met MBUX Hyperscreen uit Mercedes EQS Het dashboard kennen we van de grotere Mercedes EQS. Optioneel kun je het bestellen met een MBUX Hyperscreen. Het is een enorm, dashboardvullend display, dat bestaat uit drie schermen. Standaard heeft de EQE een infotainmentscherm dat - net als in de S-Klasse - uit de middenconsole 'opstijgt'.

Geen nieuws van de IAA in München missen?



Schrijf je in voor de Auto Review-nieuwsbrief

Eerst als achterwielaangedreven Mercedes EQE 350 Als de Mercedes EQE volgend jaar op de markt komt, is hij er als achterwielaangedreven EQE 350 met 292 pk en 530 Nm. Zijn batterij is 90 kWh groot, maar de actieradius die daarbij hoort, houdt Mercedes gek genoeg onder de pet. Het merk zegt alleen dat de modellen uit de EQE-reeks tussen de 545 en 660 kilometer ver komen. Er komt ook een 680 pk sterke AMG-versie.





Geen led-strip over de neus en iets andere koplampen Tot slot: hoe onderscheidt je de Mercedes EQE van de EQS? Ten eerste lopen de koplampen van de EQE iets verder de 'grille' in. Ten tweede heeft de EQE geen led-strip over zijn neus. En dat was het wel zo'n beetje. Al valt natuurlijk wel op dat de EQE iets compacter oogt dan de EQS.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
E-learning laten ontwikkelen? Let op deze tips!
reacties
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
Vijf actiepunten voor een geavanceerde data-analytics-strategie voor de toekomst (1) 
Zo toegankelijk zijn websites waar je belangrijke zaken regelt (1) 
Young Professionals ervaren steeds meer stress (1) 
Twee na grootste stijging werkgelegenheid ooit  (1) 
Nederlanders meest gierig: consumenten betalen steeds minder voor verzending (1) 
top10
Twee derde Nederlanders dik tevreden met baas
Zakelijk reizen na corona: grote behoefte aan ‘grenzeloze benefits’
Online neemt de rol van de papieren folder langzaam over
Vier op tien jonge Nederlanders overwegen emigratie door woningtekort
Jongeren werken aan gezonde wereld en energietransitie tijdens de Tech Day
Premie WA beperkt casco-verzekering stijgt ondanks daling schadelasten
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 7,75 euro
Nederlander verwacht weer vaker de weg op te gaan voor werk
Drie op de vijf Nederlanders willen werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft
Nalatigheid beveiligen softwareontwikkeling moet gevolgen krijgen
meer top 10