zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Land Rover blijft Discovery 4 verbeteren

 

13 augustus 2010 - Land Rover blijft wijzigingen doorvoeren aan de Discovery. Modeljaar 2010 stond in het teken van een ingrijpende facelift, nieuwe motoren en verbeterde (terrein)capaciteiten, voor modeljaar 2011 zijn de modificaties subtieler waaronder een nieuwe basisdiesel.

De puntjes worden op de i gezet met een nieuwe basisdiesel. Deze 3.0 liter TDV6 zwaait de 2.7 liter diesel uit en wordt onder de reeds verkrijgbare 245 pk sterke drieliter TDV6 gepositioneerd. Als instapper levert ‘ie 211 pk en 450 Nm, een welkome 21 pk en 80 Nm meer dan de dieselmotor die hij aflost. Daarentegen daalde de CO2-uistoot met tien procent naar 244 g/km.



Overige verbeteringen
Standaard wordt de debuterende diesel gecombineerd met een zestraps adaptieve automatische transmissie met CommandShift voor handmatig schakelen. Voor het modeljaar 2011 is ook het Terrain Response-systeem van de Discovery 4 verder verbeterd met de nieuwe functies Gradient Acceleration Control (helling acceleratieregeling) en Hill Start Assist (helling startassistent). De helling acceleratieregeling voorkomt bij niet ingeschakelde afdalingremregeling (Hill Descent Control) dat de auto te snel accelereert op steile hellingen, zodat de bestuurder de tijd heeft om de auto onder controle te houden. De helling startassistent reduceert op steile hellingen automatisch en progressief de remdruk en voorkomt dat de auto ongewenst achteruitrolt. Tot slot is de uitrusting verbeterd met 19 inch lichtmetalen velgen, zijn er twee nieuwe kleuren aan het lakpalet toegevoegd (Baltic Blue en Fuji White) en is er een nieuw Land Rover logo geïntroduceerd. De kleurstelling van het logo is voortaan groen/zilver in plaats van groen/goud en dat maakt volgens Land Rover het embleem eigentijdser en in overeenstemming met de uitstraling van de laatste modellen.



Herkenbare aanduidingen
Omdat er nu twee 3.0 liter TDV6-en leverbaar zijn in de Discovery heeft Land Rover voor het modeljaar 2011 andere typeaanduidingen doorgevoerd. Zo houdt de lichtste versie zijn oorspronkelijk motoriseringnaam "3.0 TDV6" en wordt de krachtigste variant omgedoopt tot "3.0 SDV6". Deze strategie, waarbij de typeaanduiding van de variant met de sterkste dieselmotor met een ‘S’ en die van een minder krachtige uitvoering met een ‘T’ wordt aangeduid, wordt ook bij de andere Land Rover en Range Rover modellen ingevoerd. Dit geldt tevens voor het nieuwe logo.



Aangepaste prijzen
Vanwege de nieuwe basismotor en rijkere uitrusting is de prijsstelling van de TDV6-uitvoeringen aangepast. De Discovery 4 nu leverbaar is vanaf € 74.900,-. De prijs van de 3.0 SDV6-uitvoeringen is ongewijzigd.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10