zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Officieel: dit is de Peugeot 508 & 508 SW

 

12 juli 2010 - Naar aanleiding van het eerder gelekte materiaal heeft Peugeot besloten hun nieuwe 508 en 508 SW (stationwagen) officieel de wereld in te sturen. Om de spanning er alsnog een beetje in te houden hebben ze niet alle details vrijgeven. De belangrijke gelukkig wel.

Met het introduceren van de 508 en 508 SW geeft Peugeot het startschot van hun nieuwe designtaal voor de komende generatie Peugeot’s. Voorproefjes daarvan ontvingen we al eerder met het tonen van de SR1 Concept en het studiemodel ‘5 by Peugeot´ waarop de 508 Berline (sedan) als twee druppels water lijkt. Het exterieur van de 508 is volgens Peugeot een combinatie van elegantie en sportiviteit. Het voornaamste doel daarbij was om een indruk te wekken waarbij zuivere lijnen, kwaliteit en efficiency samenkomen. Peugeot is daar uitsekend in geslaagd. Afgaande op deze eerste officiële foto’s maken beide 508’s een dergelijke indruk. De grote, niet door iedereen gewaardeerde leeuwenbek is verdwenen waarmee Peugeot minder van de daken lijkt te willen schreeuwen. Sierlijk, chique en beschaafd is de nieuwe weg die de Fransen vanaf heden inslaan en dit eerste definitieve teken beloofd veel goeds voor de toekomst.



Interieur
Ook aan het interieur is te zien dat Peugeot twee tandjes hogerop wil met vervanger van de 407. Dat moet eigenlijk ook wel aangezien de 508 ook de opvolger is van de hoger in de markt gepositioneerde 607. Het dashboard oogt sober, maar is voorzien van alle moderne gemakken. Qua afwerking en gebruikte materialen belooft Peugeot topkwaliteit en veel aandacht voor detail. Aan (standaard) luxe en comfort eveneens geen gebrek. Met een lengte van 4,79 meter in het geval van de Berline en 4,81 meter (SW) moet er meer dan genoeg ruimte voor de inzittenden zijn.

Hybride
Hoe gelikt ook, zonder een breed, gevarieerd motorpalet is iedere middenklasse gedoemd te falen. Peugeot lepelt zodoende diverse benzine- en dieselmotoren in de 508 waaronder een 1.6 HDi met 115 pk, een 2.0 HDi met 163 pk en als topper de nieuwe 200 pk sterke 2.2 HDi. Alle diesels zijn standaard voorzien van e-HDi, het nieuwe Start&Stop-systeem van de Fransen. Als klap op de vuurpijl zal enkele maanden na de lancering het bestaande motorengamma worden aangevuld met de 508 Hybrid4. Hierbij drijft een tweeliter HDi de voorwielen aan en neemt een elektromotor de achtertrein voor rekening. Kortom, een vierwielaandrijver dus. Qua gemiddelde uitstoot wordt een waarde van 99 gram CO2 per kilometer opgegeven. Rijdt de Hybrid4-module enkel op stroom dan is de emissie uiteraard nul.

Parijs
Zowel de Peugeot 508 als de 508 SW spelen een thuiswedstrijd door op de Autosalon van Parijs voor het eerst aan het publiek getoond te worden. De marktintroductie staat begin volgend jaar gepland. Meer informatie volgt in de loop naar het showdebuut.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10