zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Renault DeZir: eerste van serie conceptcars

 

5 juli 2010 - Met de DeZir gunt Renault ons een glimp van de toekomst. De Renault DeZir is de eerste uit een serie van conceptcars die ons kennis laten maken met Renault´s nieuwe design-DNA. Aangedreven door een elektromotor en met sensuele lijnen moet dit het Renault van de toekomst weergeven.

Het roer gaat om bij Renault. In het persbericht zijn de superlatieve toekomstvisies bijna niet te tellen en er wordt vooral vooruit gekeken. Vooruit naar de toekomst, want dat is waar Renault momenteel volledig op gericht is. Allereerst is er de toekomst op designgebied. Deze conceptcar is de allereerste die is ontworpen onder leiding van Renault´s nieuwe designdirecteur Laurens van den Acker. En onder zijn leiding zullen er de komende tijd nog velen volgen. Renault gaat op deze manier, net als Laurens van den Acker destijds bij Mazda heeft gedaan, ons opwarmen voor de toekomstige modellen.



Simpel, sensueel en warm
De introductie van de conceptcars is verdeeld in fases die volgens Renault ook de fases van het leven weerspiegelen: verliefd worden, de wereld gaan ontdekken, een familie stichten, aan het werk gaan en ten slotte de tijd nemen om te spelen en de wijsheid te bereiken. Met deze DeZir, wat vrij vertaald als ´desire´ kan worden gezien, moet uiteraard de fase van verliefd worden weergeven. Renault gebruikt woorden als simpel, sensueel en warm om de conceptcar mee samen te vatten. Sensueel staat uiteraard voor het vloeiende lijnenspel, warm voor de kleur en simpel om de eenvoud van het interieur. Uniek aan het interieur is de ´loveseat´ voorin, maar ook de kleur rood voor de linkerportierbekleding terwijl de rechterzijde met wit leer is uitgevoerd.

Elektromotor
Midden achterin ligt een elektromotor en daarmee geeft Renault het tweede deel van haar toekomst weer: Renault heeft namelijk als doel om op grote schaal elektrische auto´s te gaan produceren. De elektromotor ontwikkelt een vermogen van 110 kW (150 pk) en 226 Nm en daarmee moet de DeZir in minder dan 5 seconden naar 100 km/h kunnen sprinten! Een topsnelheid wordt niet afgegeven door Renault, een actieradius wel: 160 km. Opladen kan op drie manieren: via het normale spotcontact (8 uur), via een snellader (400 Volt) waarbij 80 procent in 20 minuten is opgeladen of via Renault´s Quick Drop Technology. Dat laatste houdt in dat je naar een speciaal ´tankstation´ rijdt alwaar je lege accu automatisch eruit wordt gehaald en vervangen door een volle. Infrastructureel nog een toekomstverhaal, maar op termijn wel een hele slimme oplossing om elektrisch rijden ook over lange afstanden mogelijk te maken.

Serie
Renault zal de DeZir officieel presenteren tijdens de dit najaar te houden Autosalon van Parijs 2010. Zoals gezegd zal er nog een hele serie aan conceptcars volgen om zodoende opgewarmd te worden voor de Renault van de toekomst.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10