zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Eerste diesel Infiniti voor FX

 

20 mei 2010 - Bijzonder nieuws van Infiniti. Voor het eerste in het twintig jarige bestaan lanceert het luxemerk van Nissan een dieselmotor in één van haar modellen. De eer is voor de grote FX. Vanaf volgend maand is de zogeheten FX30d verkrijgbaar voor een prijs van € 80.100,-.

Het debuterende dieselblok in de Infiniti FX heeft een slagvolume van 3.0 liter en produceert 238 pk en een maximale trekkracht van 550 Nm dat vanaf 1.750 tpm volledig ter beschikking staat. Van nul naar 100 km/h voltrekt de FX30d in een kwieke 8,3 seconden en de topsnelheid bedraagt 212 km/h. Het gemiddelde brandstofverbruik van 9,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 238 g/km is in schril contrast met dat van de FX50 S met V8. En daar is het Infiniti om te doen, want met een diesel in ’t vooronder wordt de FX, maar later ook de overige modellen, toegankelijker voor een breder publiek. Toch zal Infiniti niet gauw aftrappen van haar (hoge) premiumpositie en ook de FX30d is vanaf de basisversie weer helemaal afgeladen met luxueuze snuisterijen.



Uitvoeringen en prijzen
Er zijn drie uitrustingniveaus: GT, S en Premium. Alle verkrijgbare modellen zij standaard voorzien van de automatische zeventrapstransmissie met Adaptive Shift Control inclusief schakelpeddels, vierwielaandrijving, lederen bekleding, verwarmbare en te koelen voorstoelen, Bi-xenonkoplampen met bochtverlichting, een achteruitrijcamera met parkeersensoren, elektrisch verstelbare voorstoelen (met geheugenstanden aan de bestuurderszijde), een elektrisch in hoogte en axiaal verstelbaar stuurwiel, een glazen zonnedak, lichtmetalen 20 inch wielen, I-key met automatische ontgrendeling en vergrendeling, zelfherstellende Scratch Shield-lak, cruisecontrol en een audiosysteem met zeven luidsprekers, 6CD-wisselaar, AUX-ingang en Bluetooth voor handsfree mobiel bellen en internet. Tot zover de GT die vanaf € 80.100,- in de boeken staat. De FX S (€ 83.450,-) kan nog eens opteren met elektrisch verstelbare sportstoelen voorin, automatische schokdemperregeling (Continuous Damping Control), sportstoelen, sportonderstel en 21 inch lichtmetaal. Daarnaast beschikt de S nog over actieve achterwielbesturing (Rear Active Steering) die de stabiliteit en de wegligging bevordert. Optisch onderscheidt de S zich van de GT middels koplampen met donkergetint glas en via donkere chroomstrips rond de luchtinlaten en op de dorpels. Veeleisers kiezen voor de Premium, want bovenop de uitrusting van de GT en S biedt dit topmodel à € 91.010,- adaptieve cruise control en voornamelijk extra veiligheid in de vorm van Infiniti’s Safety Shield-technologie, zoals het Intelligent Brake Assist, Forward Collision Warning, Lane Departure Prevention (rijstrooksignalering), Around View Monitor en een satellietnavigatiesysteem met een harde schijf van 30 GB en een 10 GB Music Box.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10