zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Audi prijst A4 TDI Clean Diesel en A4 Flexible Fuel

 

15 maart 2010 - Audi breidt uit met de A4 3.0 TDI Clean Diesel en de A4 2.0 TFSI Flexible Fuel. De eerste is helemaal klaar voor EU6-emissienorm die pas in 2014 van kracht zijn en de tweede toevoeging is geschikt gemaakt om zowel op benzine als bio-ethanol te kunnen rijden. De modellen zijn per direct te bestellen en de levering wordt in het voorjaar opgestart.

De Audi A4 3.0 TDI Clean Diesel mag zich toevoegen aan het nog zeer korte rijtje van EU6-auto’s. Net als de BMW 330d BluePerformance en de Volkswagen Passat BlueTDI beschikt de A4 Clean Diesel over een zeer schone dieseltechnologie en een scala aan maatregelen die zorgen voor een laag emissieniveau. Om te beginnen maakt de 3.0 liter V6-TDI (240 pk) gebruik van common rail-inspuiting met inspuitdrukken tot 2.000 bar. Vervolgens zijn er speciale druksensoren in de verbrandingskamers en een krachtig uitlaatgasrecirculatiesysteem die een optimale verbranding garanderen. Een DeNOx-katalysator met daarin geïnjecteerde AdBlue, dat in de hete stroom uitlaatgassen oplost tot ammoniak, zorgt er voor dat stikstofoxiden uiteenvallen in onschadelijke stikstof en water. Hierdoor voldoet het model aan de Euro 6 emissie-eisen die in 2014 van kracht worden.



Prijs A4 Clean Diesel
De A4 3.0 TDI Clean Diesel is leverbaar als limousine en als Avant en kosten respectievelijk € 59.190,- en € 61.230,-. Beide worden standaard geleverd in combinatie met de zestraps tiptronic-transmissie. De limousine-uitvoering is goed voor een sprint van 0-100 km/h in slechts 6,2 seconden (Avant: 6,3 seconden) en de topsnelheid bedraagt een begrensde 250 km/h. Als berandstofverbruik wordt gemiddelde van 6,7 l/100 km opgegeven voor de sedan en de Avant doet 6,8 l/100 km.

A4 Flexible Fuel
Ook nieuw in het Audi A4-programma zijn de Flexible Fuel-uitvoeringen. Deze maken gebruik van een 180 pk sterke 2.0 TFSI-motor die geschikt is voor het gebruik van E85-brandstof. Accelereren naar 100 km/h gaat in 7,9 seconden (Avant: 8,1 seconden en de pieken doet ‘ie bij 236 km/h (Avant: 228 km/h). Bij het rijden op bio-ethanol bedraagt het gemiddelde verbruik 9,0 l/100 km. De Avant noteert dan 9,2 l/100 km. Rijd je op superbenzine dan zijn deze waarden respectievelijk 6,4 l/100 km en 6,6 l/100 km. Dit alles in combinatie met een maximale CO2-uitstoot van 174 g/km in het geval van de quattro-uitvoeringen. Prijzen beginnen bij € 38.780,- voor de limousine met voorwielaandrijving en handgeschakelde zesversnellingsbak, terwijl de Avant € 41.100,- moet opbrengen. Wie vierwielaandrijving wenst dient € 42.220,- of € 44.540,- af te tikken.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10