zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Volkswagen Polo-gamma compleet met Cross Polo

 

19 februari 2010 - In navolging van de Polo GTI presenteert Volkswagen de nieuwe Cross Polo. De meest stoere Polo van het gamma beleeft zijn debuut in Genève zal nog in hetzelfde seizoen bij de dealers arriveren.

Een jaar binnen de komst van de huis-tuin-en-keuken-Polo presenteert Volkswagen de huzarenstukjes binnen het Polo-gamma. Eergisteren de Polo GTI en nu de Cross Polo. En daar zijn we blij mee, want in het verleden moesten we toch aanzienlijk langer wachten op deze leukste uitvoeringen.





Exclusieve kleuren
Zowel de nieuwe Polo GTI als de Cross Polo beleven hun werelddebuut op de Autosalon van Genève. Het respect van de Cross Polo is bekend. De auto staat in vergelijking tot de minder bedeelde versie hoger op zijn poten (15 mm) en is rondom voorzien van plastic opzetstukken. Bodemplaatbeschermers aan de onderzijde van de voor- en achterbumper zorgen voor een stoere look. Speciaal voor de Cross Polo zijn ook de 17 inch lichtmetalen wielen in Budapest-design, de in het zilver geadoniseerde dakrails (maximaal draaggewicht 75 kg) en de lakkleuren Magma Orange en Terra Beige Metallic. In totaal zijn er zes tinten verkrijgbaar. Het interieur wijkt nauwelijks af van de gewone Polo. Enkel de stoelbekleding met daarin het logo van deze avontuurlijke uitmonstering geborduurd maken het verschil. De buitenkant is altijd gehuld in donkergrijs. Voor de zitvlakken zijn de kleuren Hot Orange, Orange, Latte Macchiato en Grau verkrijgbaar.

Motoren
De Volkswagen Cross Polo is uitsluitend te verkrijgen als 5-deurs. Motorisch is er keus uit de 70 pk sterke driecilinder met een inhoud van 1.200 cc, gevolgd door de 1.4 met 85 pk. Bovenaan het benzinepallet staat de 1.2 TSI. De 105 pk sterke motor sleurt de Cross Polo in 9,9 seconden naar de 100 km/h. Het gemiddelde verbruik is vastgesteld op 5,5 l/100km bij een CO2-uitstoot van 128 g/km. De diesels bestaan uit allemaal 1.6 liter TDI’s. De vermogensgradaties zijn 75, 90 of 105 pk. Allen verbruiken per honderd kilometer gemiddeld 4,3 liter aan dieselolie in combinatie met een CO2-uitstoot van 113 g/km. Standaard worden alle motoriseringen aan een manuele 6-bak gekoppeld. Voor de automatische DSG-transmissie kun je alleen terecht bij de middelste benzine en diesel.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10