zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Lexus LS-serie nog beter voor de dag

 

10 september 2009 - Lexus heeft haar vlaggenschip terug naar de tekentafels gestuurd en presenteert de vernieuwde LS. De gefacelifte LS kreeg een aangescherpt ex- en interieur, een rijkere uitrusting en diverse upgrades ten voordeel van de rijprestaties.

Alle herziende LS-modellen binnen de reeks profiteren van een nieuw bumperwerk, een andere grille, hertekende lichtunits, LED-dagrijverlichting, modernere spiegelkappen, gerestylde lichtmetalen wielen, grotere remschijven en een ‘zelfherstellende lak’. Ook kan de klant voortaan kiezen uit meer exterieurkleuren en nieuwe interieurbekledingen. Door de gewijzigde bumpers is de LS er 30 mm langer op geworden. Binnen is de bewegingsvrijheid nagenoeg gelijk gebleven. Lexus heeft wel het kwaliteitsniveau van het interieur ophoog gebracht. De middenconsole werd onder handen genomen en voorzien van nieuwe ventilatieroosters en grotere knoppen. De achtergrondverlichting van het instrumentarium is voortaan van LED-techniek. Dit verhoogt de afleesbaarheid.



Lexus Rear Seat Relaxation
Nieuw zijn de actieve hoofdsteunen die een whiplash moeten voorkomen en de optie genaamd Lexus Rear Seat Relaxation, een systeem waarmee de achterbank (in 5-zitconfiguratie) volledig naar wenst ingesteld kan worden en het comfortgehalte naar een hoger niveau tilt. Wat betreft de uitrusting krijgt de LS de beschikking over een geüpgrade navigatiesysteem met 40 GB harde schijf. Het hoogwaardige audiosysteem van Mark Levinson is natuurlijk ook weer van de partij in de optielijsten.

LS 600h
Bovenaan het gamma van de LS-serie staat nog altijd de LS 600h met zijn Hybrid Drive System. Optisch kun je het vlaggenschip van de serie herkennen aan de afwijkende grille en de koplampunits met hybride blue-afwerking. Op het koetswerk zijn er diverse hybride logo’s te vinden. Het interieur van de LS 600h herbergt een nieuwe instrumentenpaneel voor de bestuurder die hem voorziet van alle informatie over de aangepaste hybridetechniek. De 5.0 liter V8 in de LS 600h levert voortaan 394 pk en de elektromotor 224 pk. Gecombineerd levert dat iets meer kracht op ten opzichte van zijn voorganger: 445 pk (was 430 pk). Hiermee accelereert de limousine in 6,3 seconden naar 100 km/h en heeft ‘ie een begrensde top van 250 km/h. Het verbruik van 9,3 l/100 km en de CO2-uitstoot van 218 g/km bleef ongewijzigd.

LS 460
De vernieuwde LS 460 profiteert van dezelfde optische en innerlijke wijzigingen als genoemd. Aan de techniek veranderde niets en dat betekent nog steeds een 4.6 liter V8 met een vermogen van 380 pk en een trekkracht van 493 Nm. De spurt naar honderd is voltooid in 5,7 seconden dankzij de 8-traps automaat en de topsnelheid is eveneens begrensd op 250 km/h. Ook niets nieuws onder de zon wat betreft verbruikcijfers. Over honderd gereden kilometers heeft de LS 460 nog steeds 11,1 liter benzine nodig. De CO2-uitstoot ligt op 261 g/km.

LS 460 Sports
Als afsluiting hebben we nog de LS 460 2WD Sports Version, zoals dit model volmondig heet. De motor is gelijk aan de normale LS 460 en Lexus koppelt deze aan achttraps automaat die op sportieve momenten ook handmatig bedient kan worden middels de M-modus. De rijdynamiek van de LS 460 Sports verschilt wel van de andere modellen. De Lexus LS 460 Sports Version reageert namelijk alerter op de handelingen van de bestuurder. Verwacht echter geen limousine met sportwagenprestaties. De LS 460 Sports is nog altijd gefocust op comfort. Verder beschikt het model alleen over een sportief aangekleed uiterlijk met onder andere 19 inch wielen van BBS, sportstoelen, een sportstuurwiel.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10