zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Officieel: de vernieuwde Porsche 911 Turbo

 

7 augustus 2009 - Porsche presenteert de vernieuwde 911 Turbo. Met dezelfde uiterlijke vernieuwingen als de rest van de 911-familie, een grotere en krachtigere boxermotor en een fijngeslepen setting is het model er weer helemaal klaar voor. Dat moest ook wel wil hij de immens populaire Nissan GT-R voorblijven.

Sinds de komst van de Nissan GT-R zijn alle ogen gericht op Ferrari, Lamborghini en Porsche. Hoe gaan zij reageren op dit geweld uit het land van de rijzende zon? Ferrari doet dat met de onlangs onthulde 458 Italia, Lamborghini scherpte zijn Gallardo aan en Porsche beantwoordt met deze vernieuwde 911 Turbo. Over de uiterlijke wijzigingen hoeven we het eigenlijk niet meer te hebben. De overige 911-modellen rijden namelijk al enige tijd in hun nieuwe gedaante rond. Porsche maakte er dus ook nooit een geheim van hoe deze lichting van de 911 Turbo eruit zou komen te zien. Nieuwe bumperwerk, opgefriste lichtunits, LED-dagrijverlichting en een iets aangepast interieur en wat uiterlijkheden betreft hebben we dan zo’n beetje alles genoemd. Oh, laten we de nieuwe 18 inch wielen (hier te zien op de Cabrio) en het optionele 19 inch lichtmetaal (foto Coupé) niet vergeten.



Speelser en scherper
Nee, het meest interessant zijn de modificaties onder het bodywork. Om de GT-R af te troeven hebben de heren uit Zuffenhausen het voormalige 3.6 liter motorblok vervangen door een geblazen versie van de 3.8 liter uit de Carrera S. Directe inspuiting, een grotere intercooler en een verbeterd brandstofsysteem en de boxermotor produceert nu 500 pk. Net dat beetje (20 pk) meer dan dat van de Nissan. Maar dat is niet alles. Porsche heeft ook de algehele prestaties van de Turbo verfijnd. Zo is de response op het gaspedaal gretiger geworden en hebben de testrijder de 911 Turbo iets speelser afgesteld door de parameters van het Porsche Traction Management aan te passen.

Schakelpeddels
De Porsche 911 Turbo wordt voortaan standaard voorzien van de PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling. Het mooie is dat Porsche eindelijk heeft geluisterd naar de pers en haar klanten en de aloude stuurschakeling heeft vervangen voor peddels achter het stuurwiel. Deze zijn veel gebruiksvriendelijker en dat resulteert in veel meer plezier in het stuurschakelen. Sneller in z’n wisseling is de bak ook en dat levert een verbeterde acceleratie van 0 naar 100 km/h op. De voltrekking duurt voortaan nog maar 3,4 seconden, een winst van 0,3 seconden ten opzichte van de voormalige Tiptronic-transmissie. De topsnelheid bedraagt 310 km/h.



November
De vernieuwde Porsche 911 Turbo zal voor het eerst te bewonderen zijn tijdens de aankomende IAA. Twee maanden later, in november, staat zowel de Coupé als de Cabrio bij de dealers. Prijzen volgen nog.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10