zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Trens maakt Ford S-Max voordeliger

 

16 juni 2009 - De Ford S-Max was er vooralsnog slechts in één uitvoering. Daar komt met de Trend een tweede bij. Deze is weliswaar niet zo bomvol uitgerust als de gewone, vanaf heden Titanium geheten, uitvoering maar haalt de beginprijs van de S-Max wel behoorlijk naar beneden.

Tot en met gisteren koste de voordeligste Ford S-Max (met 2.0 liter FlexiFuel-motor) minimaal € 32.150,-. Vanaf vandaag beginnen de prijzen bij € 29.950,-. Voor deze prijs krijgt men de sleutels van een S-Max Trend in handen gedrukt met in het vooronder met dezelfde E85-motor als de voormalige goedkoopste S-Max (heden Titanium). Er is ook een diesel als Trend verkrijgbaar en die is goed voor 115 pk en 300 Nm en heeft een cilinderinhoud van eveneens 2.0 liter (vanaf € 36.400,-). Het fabrieksverbruik is vastgesteld op een gemiddelde van 6,0 l/100 km in combinatie met een CO2-uitstoot van 159 g/km. Het levert de MPV een B-label op. De acceleratie van 0-100 km/h verloopt in 12,2 seconden en z´n top ligt op 182 km/h. Deze krachtbron komt overigens niet beschikbaar voor de duurdere Titanium. Daar blijft de 143 pk sterke TDCi de krachtigste oliestoker.



Uitrusting
Ergens heeft Ford op de S-Max Trend moeten beknibbelen om de prijs onder de 30 mille uit te laten komen. De uitrusting was de meest voor de hand liggende keus en die is dan ook iets minder uitgebreid dan de Titanium. Verwacht echter nog steeds genoeg comfortverhogende zaken om prettige kilometers af te leggen. We noemen onder andere gescheiden volautomatische airconditioning, elektrische voorruitverwarming, elektrisch bedienbare portierramen vóór en achter met automatische sluitfunctie, ESP, cruise control, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, sportstoelen vóór, 16 inch stalen velgen (met wieldeksels) en mistlampen vóór.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10