zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Officieel: Mercedes-Benz S-klasse AMG

 

20 april 2009 - Het moest er een keer van komen. Na de gelekte beelden, de vrijgegeven prijslijst en een ‘tussendoortje’ in de vorm van een AMG-sportpakket presenteert Mercedes-Benz officieel de vernieuwde S 63 AMG en S 65 AMG. Vanaf juni aanstaande zijn ze te bewonderen in de showroom.

We weten dus eigenlijk alles al van de vernieuwde Mercedes S-klasse AMG’s. Wat we nog niet wisten is dat beide modellen voortaan standaard zijn uitgerust met het zogeheten Crosswind Stabilisation. Dit systeem maakt onderdeel uit van de AMG-sportvering en compenseert de invloeden van zijwaartse windvlagen op de auto. Op deze manier blijft het koetswerk ten allen tijde zo vlak mogelijk. Bij de prijs inbegrepen zit tegenwoordig ook het verbeterde Torque Vectoring Brake, een toevoeging op het ESP dat het bochtengedrag van de S-klasse AMG’s naar een hoger niveau tilt. De verhoogde rijbelevenis is mede te danken aan het verfijnde Direct-Steer System. De snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging is nog communicatiever met de wielen.



Interieurverfraaiing
In tegenstelling tot het exterieur hebben we nog echt niet stilgestaan bij het interieur. Zowel de S 63 AMG als de S 65 AMG zijn wat betreft verwennerijen rijkelijk bedeeld. En dat mogen kopers ook verwachten van de investering. Wie in de S 65 AMG plaatsneemt wordt middels de woorden ‘AMGV12 BITURBO’ in het display voor hem aan het krachtpotentieel van de auto herinnert. Over het zitcomfort ook geen beklag. De multicontour sportstoelen van beide AMG’s zijn indien gewenst elektrisch verstelbaar, ventilerend en verzorgend (lees: met massagefunctie). Het onderscheidt zit ´m in de afwerking van de bekleding. De S 65 AMG bevat een diamantachtige motief, terwijl de S 63 AMG normale zitvlakken heeft. De inzittenden worden sowieso omgeven door fijne ledersoorten en bewerkt houtwerk. Een analoge klok van het merk IWC attendeert op het uur van de dag. Opvallend is dat de V8 van de S 63 AMG wordt gekoppeld aan ‘luxueuzere’ 7G-Tronic transmissie en de V12 van de S 65 AMG aan de vijftraps Speedshift automaat. Beide versnellingsbakken zijn voorzien van Direct Select, dat schakelen middels flippers achter het stuurwiel mogelijk maakt. Exclusieve opties, zoals titaniumkleurige 20 inch AMG-wielen, van carbon of in pianolak gespoten AMG-accenten en/of AMG-vloermatten zijn eventueel verkrijgbaar via AMG Performance Studio. Tegen bijbetaling welteverstaan.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10