zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Lexus prijst RX 350 en RX 450h

 

1 april 2009 - De nieuwe Lexus RX 350 is leverbaar vanaf 73.500,- euro, terwijl de hybride RX 450h minimaal 69.000,- euro kost. Beide modellen worden in juni verwelkomd bij de dealers.

De RX 350 beschikt over een 3.5 liter V6 met 277 pk en 346 Nm aan koppel, gekoppeld aan een zestraps automaat. Beide modellen zijn te bestellen in vijf uitrustingsniveaus: Pure, Luxury, Tech, Executive en President. De prijslijst van de RX 350 begint zoals gezegd bij € 73.600,- en voor dit bedrag is de auto helemaal afgeladen met accessoires. We noteren zaken als Hill-start Assist Control, adaptieve remverlichting, knieairbags, zijairbags achter, anti-whiplash stoelen met actieve hoofdsteunen, een SCM-goedgekeurd klasse III-alarm, lederen bekleding, Smart Entry & Start System, verwarmde voorstoelen, Bluetooth-functie, een audiosysteem met CD-wisselaar en negen speakers, 18 inch velgen, Bi-xenon koplampen en privacyglas. Optioneel zijn er nog elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie en een geluidinstallatie met 10 GB harddisk te verkrijgen. Het Mark Levinson 7.1 Surround audiosysteem met maar liefst vijftien luidsprekers en een subwoofer heeft tevens een meerprijs, net als adaptieve cruise control.



RX 450h
Nog interessanter dan de RX 350 is de RX 450h. Deze full hybride kan zowel volledig rijden op elektriciteit als op benzine en op een combinatie van beide. Het resultaat? Een keurig gecombineerd brandstofverbruik van 6,3 l/100 en een lage CO2-uitstoot van slechts 148 g/km. En dat met een vermogen van 299 pk, genoeg voor een topsnelheid van 200 km/h. Via de continu variabele transmissie accelereert de RX 450h in 7,9 seconden naar de honderd.

Nieuwe rijstanden
Zowel het brandstofverbruik als de prestaties van het hybridesysteem van de RX 450h Hybrid zijn verbeterd dankzij de toepassing van drie nieuwe rijstanden: EV (elektrisch), ECO en SNOW. In de eerste stand rijdt de RX 450h alleen op stroom en de ECO-modus zorgt voor een niet-lineaire reactie op het gaspedaal en een andere regeling van de airconditioning. Zodoende blijft het brandstofverbruik zo beperkt mogelijk. In ‘SNOW’ wordt de tractie en stabiliteit bij het rijden op sneeuw of glad wegdek verbeterd. De mate van pedaalkracht wordt automatisch aangepast om het aandrijfkoppel te verlagen en wielspin tot een minimum te beperken. Verder wordt de elektromotor achter ingeschakeld om de tractie te verbeteren als de voorwielen door gaan slippen.

Elektronisch geregelde luchtvering
Alle RX-modellen zijn standaard even rijk uitgerust en bevat daarbovenop nog het elektronisch geregelde luchtvering dat in verschillende hoogtestanden in te stellen is. Normaal, Laag (voor 20 mm lager, achter 5 mm lager dan normaal), Hoog (300 mm hoger dan normaal) en Laden (30 mm lager dan normaal). De stand Normaal is geschikt voor het rijden onder normale omstandigheden. Bij hogere snelheden (snelwegkilometers) verlaagt het systeem de wagenhoogte automatisch naar de hoogte die overeenkomt met de stand Laag, voor een betere aerodynamica en stabiliteit en een lager brandstofverbruik. Ook optioneel is het actieve stabilisatorsysteem dat overhellen in bochten beperkt, het Head-Up Display en de innovatieve Remote Touch. Met deze multifunctionele afstandsbediening kunnen de audio-, navigatie-, klimaat- en telefoonsystemen worden bediend en verschillende systemen worden ingesteld. De nieuwe Lexus RX-serie staat vanaf juni bij de dealers. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10