zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

In detail: de nieuwe Toyota Verso (+ prijzen)

 

24 maart 2009 - Nog voor deze zomer staat de fonkelnieuwe Verso bij de dealer. Toyota?s nieuwe midi-MPV overtreft z?n voorganger op alle fronten. Hij is ruimer, praktischer en krachtiger. Voor net geen 25 mille is de voordeligste versie straks te bestellen.

Volgens Toyota is de nieuwe Verso een compromisloze keuze voor klanten die op zoek zijn naar een auto die de flexibiliteit en de praktische bruikbaarheid van een MPV combineert met de stijl en het comfort van een stationwagon. De nieuwe Toyota Verso is vergeleken met zijn voorganger 7 cm langer en 2 cm breder. In totaliteit meet de auto 444 cm in lengte en 179 cm in de breedte. De hoogte is met 162 cm gelijk gebleven. Het design is volledig nieuw en geen enkel plaatwerk wordt dan ook gedeeld met z’n voorganger. Duidelijk is te zien dat de tekenaars met een vette knipoog hebben gekeken naar zijn familieleden de Auris en de Avensis. Bovendien is er een breed scala aan nieuwe 16 en 17 inch wielen voor handen die goed moeten matchen met de tien mogelijke carrosseriekleuren, waaronder vijf nieuwe: Ultra Silver, Barcelona Red, Polar Blue, Titanium Blue en Dark Purple. In een geheel vernieuwd interieur zorgt het verbeterde Toyota Easy Flat-7 systeem voor meer ruimte, meer comfort, meer flexibiliteit en een toegenomen gebruiksgemak. Daarbij is speciale aandacht geschonken aan de leefruimte op de tweede en derde zitrij.



Opbergruimte
Zoals het een echte MPV betaamt, biedt de nieuwe Verso een grote hoeveelheid bergruimte in het interieur. Dat zijn onder meer een tweedelig dashboardkastje met een gekoeld deel waarin een 1.5liter fles past, en een deel waarin boeken en kaarten een plek kunnen vinden. De deurvakken zijn ruim bemeten en onder de stoel van de bijrijder zit een schuiflade. In de middenconsole is ook ruimte gecreëerd, evenals in het dak. Een optioneel panoramadak kan het gevoel van binnenruimte eventueel versterken.

Easy Flat-7-stoelsysteem
Het Toyota Easy Flat-7-systeem kent 32 verschillende opstellingen en is één van de meest praktische en flexibele stoelsystemen die er zijn. De tweede en derde zitrij hebben individuele stoelen die eenvoudiger en over een grotere afstand te verstellen zijn (195 mm). Dankzij nieuw ontworpen hoofdsteunen is het niet meer nodig deze te verwijderen om de tweede en derde zitrij neer te klappen. Bovendien leveren ze meer bewegingsvrijheid en comfort. Met neergeklapte steoeln bedraagt … Staan alle leuningen rechtop dan is er 178 liter voor handen, een winst van 63 liter ten opzichte van z’n voorganger.

Benzinemotoren en prijzen
De gehele Verso-reeks is uitgerust met Toyota Optimal Drive-technologie. Dat levert volgens het merk een vermogenswinst van 20 procent ten opzichte van z’n voorganger op. Dit terwijl de CO2-uitstoot tot 12 procent is afgenomen. Het motorgamma bestaat uit vijf motoren: twee benzine- en drie dieselmotoren. Als instapper is er de 132 pk sterke 1.6 VVT-i en die staat vanaf € 24.990,- in de prijslijsten. Deze verbruikt gemiddeld 6,7 l/ 100 km en de de CO2-uitstoot ligt op 158 g/km. De krachtigste benzine, de 1.8 VVT-i met 147 pk en 180Nm, is straks leverbaar voor een minimaal bedrag van € 27.930,-. Standaard is deze motor gekoppeld aan een 6-bak en dan bedraagt het verbruik 6,9 l/100 km, terwijl in de combinatie met de 7,0 liter per honderd kilometer diesel nodig is.

Diesels en prijzen
Dieselen kan de 126 pk sterke 2.0 liter D-4D-F. Het koppel bedraagt 310 Nm. Op de prijskaart van dit € 29.970,- genoteerd. De opvolgende twee diesels hebben een inhoud van 2.2 liter en zijn beschikbaar met een vermogen van 150 pk of 177 pk. Deze D-CAT diesels staan voor respectievelijk € 39.940,- en € 37.540,- in de boeken. De minst krachtige variant van deze diesels is standaard gekoppeld aan een automaat, terwijl de 340 Nm koppel van de krachtigste via een handbak naar de wielen wordt overgebracht. Beide varianten hebben een gemiddeld verbruik van 6,8 l/100 km.

Uitvoeringen
Vanaf de marktintroductie kan de Verso geleverd worden in de uitvoeringen Comfort, Aspiration, Dynamic, Panoramic en Executive Business. Alle uitvoeringen zijn voorzien van Toyota’s flexibele Easy Flat-7-stoelsysteem, zeven airbags (inclusief curtain airbags voor de derde zitrij), actieve hoofdsteunen voorin, Vehicle Stability Control (VSC+) en Hill Start Assist Control (HAC), LED-achterlichten en een radio/CD/MP3-speler met 4 speakers.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10