zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Langer en ruimer: Renault Mégane Estate

 

3 maart 2009 - Renault is tijdens de autosalon van Genève flink op dreef! Naast de vernieuwde Clio en Clio Sport presenteert het merk ook de gloednieuwe Scénic en de Mégane RS. Maar ook de stationversie van de Mégane staat bij de Fransen in de spotlights!

Deze nieuwe stationversie neemt de voorzijde van de nieuwe Renault Mégane over, met de nerf die over de hele motorkap doorloopt, van het logo tot de voorruitstijlen. De zijkant van de auto is echter sterk verschillend, dankzij de wielbasis, die groter is dan bij de hatchback (+ 62 mm). De Mégane Estate is 4,56 m lang, wat hem ruim 26 centimeter langer maakt dan de vijfdeurs hatchback. De achterkant van de Estate is helemaal opnieuw vormgegeven, maar is wel duidelijk herkenbaar als Mégane. De kofferruimte beschikt overigens over een bagageruimte van 524 liter, wat 119 liter meer is dan de hatchback. Dit volume kan tot 1.595 liter worden vergroot door de achterbank neer te klappen.



TomTom navigatie
Net als de nieuwe Scénic en vernieuwde Clio kan de Mégane Estate naar keuze worden uitgerust met het Carminat TomTom® navigatiesysteem. Dit gebruiksvriendelijke systeem staat altijd paraat en biedt alle functies die men van een uitstekend navigatiesysteem verwacht, zoals gedetailleerde en nauwkeurige wegenkaarten in "birdview" op een groot scherm (5,8"), betrouwbare geleiding in alle omstandigheden, verkeersinformatie met alternatieve route, snelheidsbeperkingen, melding van vaste flitspalen (afhankelijk van het land), een groot aantal POI´s en vele personaliseringsmogelijkheden. Dankzij de SD-kaart kan de gebruiker zijn Carminat TomTom® gemakkelijk updaten. Zo beschikt hij permanent over de beste navigatiegegevens en over personaliseringsfuncties die zijn geïntegreerde uitrusting uniek maken. Het systeem zal voor minder de €500,- beschikbaar worden.

Comfortverhogende middelen
Naast dit door TomTom ontwikkelde systeem is de Estate uit te rusten met andere technische noviteiten. We noemen bijvoorbeeld keyless-go, een elektrische parkeerrem, de dual-zone automatische airconditioning met 3 opwarmingsmodi (soft-auto-fast), meedraaiende bi-xenonkoplampen en een innovatief instrumentenpaneel met gemengde weergave (digitaal en analoog).

Ruime motorenkeuze
De Grandtour is leverbaar met de gloednieuwe 130 pk sterke 1,4-liter TCe, een 110 pk sterke 1,6-liter en een 2 liter motor met 140 pk die gekoppeld is aan een CVT automaat. Op het gebied van de zelfontbranders levert Renault de 1.5 dCi in vier vermogensklassen, met of zonder deeltjesfilter. De motor is verkrijgbaar als dCi 85, dCi 90 FAP, dCi 105 en dCi 110 FAP. Daarnaast is de auto ook te krijgen met een 1.9 dCi met 130 pk, een 2.0 dCi met 160 pk en een 150 pk sterke 2.0 dCi met automaat.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10