zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Een plug-in hybride saai? Durf dat tegen de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance te zeggen

 

1 september 2021 - Als BMW M5-rijder heb je het makkelijk in de kroeg. De typeaanduiding 'BMW M5' maakt indruk, is lekker kort en laat je zo vallen in een conversatie. Probeer dat maar eens met de naam Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. De plug-in hybride maakt gehakt van iedere Audi RS of BMW M en doet dat alles met een 843 pk sterke plug-in hybride-aandrijflijn.



Eigenlijk mist er nog iets in die ellenlange naam, want we hebben het hier niet over de Mercedes-AMG GT, maar over de Mercedes-AMG GT 4-Door. De tegenhanger van de Porsche Panamera kun je bestellen als AMG GT 43 (367 pk) en als AMG GT 53 (435 pk). Beide hebben een twinturbo zescilinder aan boord. Voorheen was de AMG GT 4-Door er ook als 63 S (met een 639 pk sterke twinturbo V8), maar die versie wordt vervangen door de nieuwe AMG GT 63 S E Performance.







Mercedes-AMG GT 63 S E Performance met maximaal 1470 Nm koppel Die laatste heeft dezelfde 4,0-liter achtcilinder, maar dan gekoppeld aan een plug-in hybridesysteem. De AMG GT 63 S E Performance heeft een elektromotor op de achteras, die de 639 pk en 900 Nm van de V8 aanvult met 204 pk en 320 Nm. Het gecombineerde vermogen en koppel van de aandrijflijn komt uit op 843 pk en 1010 tot 1470 Nm koppel. Daarmee gaat de 2 ton zware supersedan in 2,9 seconden naar 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 316 km/h.





Elektrische actieradius van niet meer dan 12 kilometer Gekoppeld aan de elektromotor is een piepkleine 6,1 kWh-batterij. Van een elektrische actieradius kun je dan ook nauwelijks spreken; al na maximaal 12 kilometer op de elektromotor alleen moet de AMG GT 63 S E Performance zijn benzinekrachtbron inschakelen. Opladen gaat met een 3,7 kW-wisselstroomlader. De laadpoort zit nogal pontificaal als een steenpuist op de kont van de 4-Door.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Tips om je workforce te managen
reacties
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (2) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carrièreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
Stijgende energieprijzen en inflatie leiden tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen (1) 
Bestaan er geen talent-gerichte leiders en organisaties meer? (6) 
top10
Nederlander werkt liever thuis vanwege hoge benzinekosten
Organisaties houden geen rekening met feedback werknemers bij aanpassen reis- en onkostenbeleid
Succesvol thuiswerken met geautomatiseerd uitgavenbeheer
Technische branche: doelstellingen Klimaatakkoord onhaalbaar door personeelstekort
Een wasje draaien in de baas zijn tijd: broodnodig of overbodige luxe?
Bestuurders hebben bandenspanning niet op orde
Twaalf uitdagingen voor het hybride werken
Managers kunnen eenvoudig het zakelijke netwerk uitbreiden
Fiets naar je Werk-dag: auto populairder dan fiets voor woon-werkverkeer
Invloed van blockchain en robotisering neemt volgens finance professionals af
meer top 10