zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Een plug-in hybride saai? Durf dat tegen de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance te zeggen

 

1 september 2021 - Als BMW M5-rijder heb je het makkelijk in de kroeg. De typeaanduiding 'BMW M5' maakt indruk, is lekker kort en laat je zo vallen in een conversatie. Probeer dat maar eens met de naam Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. De plug-in hybride maakt gehakt van iedere Audi RS of BMW M en doet dat alles met een 843 pk sterke plug-in hybride-aandrijflijn.



Eigenlijk mist er nog iets in die ellenlange naam, want we hebben het hier niet over de Mercedes-AMG GT, maar over de Mercedes-AMG GT 4-Door. De tegenhanger van de Porsche Panamera kun je bestellen als AMG GT 43 (367 pk) en als AMG GT 53 (435 pk). Beide hebben een twinturbo zescilinder aan boord. Voorheen was de AMG GT 4-Door er ook als 63 S (met een 639 pk sterke twinturbo V8), maar die versie wordt vervangen door de nieuwe AMG GT 63 S E Performance.







Mercedes-AMG GT 63 S E Performance met maximaal 1470 Nm koppel Die laatste heeft dezelfde 4,0-liter achtcilinder, maar dan gekoppeld aan een plug-in hybridesysteem. De AMG GT 63 S E Performance heeft een elektromotor op de achteras, die de 639 pk en 900 Nm van de V8 aanvult met 204 pk en 320 Nm. Het gecombineerde vermogen en koppel van de aandrijflijn komt uit op 843 pk en 1010 tot 1470 Nm koppel. Daarmee gaat de 2 ton zware supersedan in 2,9 seconden naar 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 316 km/h.





Elektrische actieradius van niet meer dan 12 kilometer Gekoppeld aan de elektromotor is een piepkleine 6,1 kWh-batterij. Van een elektrische actieradius kun je dan ook nauwelijks spreken; al na maximaal 12 kilometer op de elektromotor alleen moet de AMG GT 63 S E Performance zijn benzinekrachtbron inschakelen. Opladen gaat met een 3,7 kW-wisselstroomlader. De laadpoort zit nogal pontificaal als een steenpuist op de kont van de 4-Door.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Stap over naar de cloud om op de kosten te besparen
reacties
Kwart Nederlanders wil sociale media verwijderen (1) 
Driekwart Nederlanders let dit jaar beter op financiën dan in 2022 (2) 
HR-trends voor 2023: dit staat HR-professionals te wachten (1) 
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (4) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (3) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
top10
Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
Drie HR-tips om werknemers gemotiveerd de winterdagen door te krijgen
Combinatie data, technologie en mensen essentieel voor stimuleren groei
Technologische superioriteit is de belangrijkste onderscheidende factor voor bedrijven
Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
Helft werknemers kiest baan op basis van werktijden, arbeidsduur en flexibele tijdsregeling
Nederlanders koplopers in thuiswerken
HEMA, Bol.com en G-Star zijn dé internationale Digital Leaders
Aantal burn-outs stijgt opnieuw
Bijna twee miljoen Nederlanders willen in het buitenland wonen én werken
meer top 10