zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Prijsvergelijking: Peugeot 508 PSE versus Audi S4, BMW 3-serie en Volvo S60

 

4 juni 2021 - Eerder maakten wij kennis met de Peugeot 508 PSE: een sportieve gezinsauto met 360 pk en 520 Nm die maar liefst 70.870 euro kost. Zijn alle beresterke plug-in hybrides in het D-segment zo duur? We vragen het aan BMW, Volvo en Audi.



Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered De motorsporttak van Peugeot gaf de 508 PSE een verbrandingsmotor en twee elektromotoren. Samen zijn ze goed voor 360 pk en 520 Nm. Daar kan de Volkswagen Passat GTE met zijn 218 pk en 250 Nm nooit tegenop. Maar dat is dan ook een concurrent voor Peugeots conventionele plug-in hybride van 50 mille. De 508 PSE is andere koek. Hij is sportief ingestoken met vierwielaandrijvijng, adaptieve schokdempers, kleurrijke accenten en 20-inch wielen. Onze eerste gedachte toen we de prijs hoorden, was 'Pfff, wat bespottelijk veel geld'. Maar als je kijkt naar de 3-serie en de S60 is-ie hooguit 6000 euro te duur. Dan gaan we er optimistisch vanuit dat een Peugeot evenveel mag kosten als een BMW of een Volvo.





Peugeot 508 PSE (360 pk en 520 Nm) - 70.870 euro
  • Adaptieve schokdempers - standaard
  • Vierwielaandrijving - standaard
  • 20-inch lichtmetaal - standaard
  • Sportieve uitvoering - standaard


Totaal: 70.870 euro




Goedkoper: BMW 3-serie De BMW 545e xDrive walst de Peugeot plat met zijn zes cilinders, 394 pk en 600 Nm. En met een basisprijs van 74.629 euro is-ie amper duurder. Maar dan winkel je in een te hoog segment. De 3-serie die het dichtst bij de 508 PSE zit, is de viercilinder 330e xDrive met 292 pk en 420 Nm van 58.162 euro. Je moet 'm zelf sportief aankleden, anders rijd je er wel heel braafjes bij.



BMW 330e xDrive (292 pk en 420 Nm) - 58.162 euro
  • Adaptieve schokdempers - 640 euro
  • Vierwielaandrijving - standaard
  • 19-inch lichtmetaal - 489 euro
  • Model M Sport-uitvoering - 5010 euro


Totaal: 64.301 euro




Goedkoper: Volvo S60 De Fransen hebben Peugeot Sport Engineered, de Zweden hebben Polestar Engineered. De gelijknamige uitvoering van de Volvo S60 is 405 pk en 670 Nm sterk en kost 63.995 euro. Het concept is hetzelfde: een zeer sportieve uitvoering met dikke velgen, gekleurde remklauwen en een specificatielijst met een boel sportief vakjargon. De Öhlins-dempers moet je handmatig instellen.



S60 T8 AWD Polestar Engineered (405 pk en 670 Nm) - 63.995 euro
  • Adaptieve schokdempers - standaard, maar alleen handmatig
  • Vierwielaandrijving - standaard
  • 20-inch lichtmetaal - 790 euro
  • Sportieve uitvoering - standaard


Totaal: 64.785 euro




Duurder: Audi S4 In het Audi-assortiment zit een groot, stekkerloos gat tussen de A3 en de A6. Een A4 PHEV bestaat simpelweg niet. Mercedes wacht op zijn beurt nog even met de 313 pk en 550 Nm sterke C300e. Maar om een deel van deze pagina leeg te laten, is ook weer zo wat. De Audi S4 is eveneens beresterk, maar iets duurder, want de zescilinder turbodiesel kost 26.000 euro aan bpm.



Audi S4 TDI Quattro (341 pk en 700 Nm) - 102.825 euro
  • Adaptieve schokdempers - standaard
  • Vierwielaandrijving - standaard
  • 19-inch lichtmetaal - 2100 euro
  • Sportieve uitvoering - standaard


Totaal: 104.925 euro


Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Vernieuwde Porsche Macan 10.000 euro duurder
  Volkswagen Golf R Variant is de snelste Volkswagen stationwagon aller tijden
  Zo steelt de nieuwe BMW 2-serie Coupé het hart van de diehard BMW-fans
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
reacties
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
Managers hebben weinig op met personeelsfeestjes (1) 
top10
64 procent Nederlanders ergert zich aan digibeten op werk
Collega’s niet geliefd op de BBQ
Vakantiekriebels: nieuwe situaties brengen automobilist van slag
Nederlander mist het ‘dagje uit gevoel’ van fysieke evenementen
Groeiende datacenterbranche levert komende jaren meer dan 5. 000 banen op
Gebruik werkplekken en vergaderruimtes kelderde sinds corona stevig
Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk
Waarom 24x7 actieve bedrijven een ‘always on’ back-upoplossing nodig hebben
Opnieuw record aan DDoS aanvallen eerste halfjaar van 2021
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
meer top 10