zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Elektrische Porsche Taycan nu eindelijk onder de 100. 000 euro

 

20 januari 2021 - Als we één nadeel moeten noemen van de Porsche Taycan, dan is het zijn prijs. Want wil je kunnen genieten van de (volgens ons) fijnste elektrische auto op de markt, dan ben je minstens 110.600 euro kwijt. Tot nu! De nieuwe, achterwielaangedreven basisversie van de Taycan duikt namelijk onder de 100.000 euro.



Voor wie het overzicht kwijt is, hierbij eerst een kort overzicht van het leveringsprogramma van de Porsche Taycan.





  • Porsche Taycan 4S
    - 530 pk, 640 Nm - 79,2-kWh batterij - 407 kilometer actieradius


  • Porsche Taycan 4S met Performance Battery Plus
    - 571 pk, 650 Nm - 93,4-kWh batterij - 463 kilometer actieradius


  • Porsche Taycan Turbo
    - 680 pk, 850 Nm - 93,4-kWh batterij - 450 kilometer actieradius


  • Porsche Taycan Turbo S
    - 761 pk, 1050 Nm - 93,4-kWh batterij - 412 kilometer actieradius
Porsche Taycan Turbo S zit binnen 2,8 seconden op 100 km/h De Porsche Taycan 4S is er vanaf 110.600 euro. Voor de Porsche Taycan Turbo en Turbo S moet 157.900 respectievelijk 191.700 euro worden betaald. Alle genoemde modellen hebben vierwielaandrijving en gaan 250 km/h of harder. De Turbo S is uiteraard de snelste sprinter: binnen 2,8 seconden zit hij op 100 km/h. Dus hoe verhoudt het basismodel van de Taycan-reeks - simpelweg Porsche Taycan genaamd - zich tot de bestaande varianten?





Porsche Taycan met standaard batterij of Performance Battery Plus Voor die Porsche Taycan zonder toevoeging zijn ook de 79,2- en 93,4-Kwh batterij leverbaar. Die eerste geeft de instapper een bereik van 431 kilometer (gekoppeld aan een 408 pk sterke elektromotor op de achteras). Als je voor de Performance Battery Plus-optie kiest, stijgt het maximale bereik naar 484 kilometer en het vermogen van de elektromotor naar 476 pk. De achterwielaangedreven Taycan gaat in 5,4 seconden naar 100 km/h en haalt een top van 230 km/h.





In 20 minuten van 5 procent naar 80 procent laadniveau Opladen gaat met een vermogen van 225 kW (gewone batterij) of 270 kW (Performance Battery Plus). Onder ideale omstandigheden zijn beide batterijen in iets meer dan 20 minuten op te laten van 5 procent naar 80 procent laadniveau. Het duurt ongeveer 5 minuten om 100 kilometer aan actieradius bij te laden. De Porsche Taycan is uitgerust met Plug & Charge, waarmee de auto bij het laadstation automatisch wordt herkend en de batterij direct wordt opgeladen zodra de laadkabel is ingeplugd.



Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  De elektrische Mercedes EQC is opeens 10.000 euro goedkoper
  Herken jij de nieuwe Mercedes C-Klasse tussen andere Mercedessen?
  Hyundai Ioniq 5: waarom je plotseling geen Volkswagen ID.4 meer wilt
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
5 manieren om virtueel te netwerken
reacties
Verstrikt in een web van regeltjes (1) 
Tips voor werkende ouders (1) 
En op de vijf Nederlanders vindt ziekmelden ter compensatie overuren terecht  (2) 
Aantal loonbeslagen flexkrachten fors gestegen  (1) 
Ruime verdubbeling aantal misdaden gepleegd met ICT, gericht op ICT (2) 
Cadeau-inspiratie voor Valentijnsdag? Dit geven Nederlanders uit aan hun partner (1) 
Personeelsmanagers zullen steeds meer rekening moeten houden met freelancers (2) 
top10
Een op zes Nederlanders bang in de toekomst niet meer relevant te zijn op arbeidsmarkt
Cruciale inzichten voor een crisiscommunicatiestrategie
Bescherm thuiswerkers beter met extra toegangsrechten
Gratis handleiding voor het bestrijden van phishing en social engineering
Onzekerheid snijdt diep in arbeidsrelatie
Digitale masters of change hebben de toekomst
2021 wordt het jaar van recoverware
Samenwerken is zo goed nog niet
Grootste vertrouwenskloof ooit tussen het goed genformeerde publiek en het brede publiek
Cyberaanval op HvA en UvA zoveelste bewijs dat sector groot risico loopt
meer top 10