zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Volkswagen ID. 4 (2020) eindelijk officieel: meer range en ruimte dan ID. 3

 

23 september 2020 - De Volkswagen ID.4 is eindelijk officieel onthuld: de eerste elektrische suv van Volkswagen heeft een actieradius van 520 kilometer, veel luxe aan boord en de eerste exemplaren arriveren al dit jaar in Nederland. De prijs is nog wel geheim.



Klik gerust door naar onze Volkswagen ID.4-review. Het betreft een prototype, maar er staat veel nuttige informatie in.



Het eerste wat opvalt aan de definitieve productieversie van de Volkswagen ID.4 is het design. Het lijkt op dat van de ID.3 en oogt meteen vertrouwd en aaibaar. Hij ziet er heel gestroomlijnd uit en volgens Volkswagen is dat ook het geval. Zijn Cw-waarde van 0,28 is echter niet wereldschokkend; een Audi E-Tron snijdt net zo gemakkelijk door de lucht.



Specificaties Volkswagen ID.4: 204 pk en 310 Nm De Volkswagen ID.4 komt op de markt met een 204 pk en 310 Nm sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Precies hetzelfde recept als de ID.3 1st. De sprint van 0 tot 100 km/h duurt 8,5 seconden en dat is beschaafd rap. De ID.3 klaart de klus in 7,3 tellen. Later volgt een versie met meer power en vierwielaandrijving.

Volkswagen ID.4-actieradius: 520 kilometer De Volkswagen ID.4-actieradius van 520 kilometer is te danken aan een accupakket van 77 kWh. Rijd je hem bijna leeg en plug je met 10 procent in bij een snellader die 125 kW levert, dan zit-ie na 30 minuten weer voor ongeveer 70 procent vol. Dan heb je genoeg stroom om nog eens 350 kilometer af te leggen.



Dat is goed nieuws voor mensen die in 2020 een elektrische Volkswagen willen te kopen, maar het accupakket van de Volkswagen ID.3 (58 kWh) te klein vinden.

MĂ©t achteruitrijcamera Nog een reden om de ID.3 over te slaan en direct voor een ruimere en hogere ID.4 te gaan, is het feit dat de elektrische suv een achteruitrijcamera heeft. Bij de ID.3 moet je daarvoor bijbetalen. Net als voor sfeerverlichting met 30 kleuren, maar dat is minder essentieel.





Volkswagen begint met twee uitvoeringen (ID.4 1st en ID.4 1st Max), waarbij de goedkoopste dus al over een achteruitrijcamera beschikt, maar ook over luxezaken als een navigatiesysteem, stoel-, voorruit- en stuurverwarming, adaptieve cruise control, automatische klimaatregeling en front assist. Hij staat op 20-inch lichtmetaal. 

De duurdere Max-versie heeft matrixverlichting, 21-inch wielen en instelbare rijprogramma’s. Plus elektrisch verstelbare stoelen, akoestisch glas en een panoramadak. We zijn benieuwd of het augmented reality head-up display nu wel werkt.

De volgende stap voor Volkswagen is de prijzen bekendmaken. Als we een gokje mogen wagen voor deze versie met 77 kWh-accupakket: onder de 50.000 euro.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV CoupĂ©
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10