zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Maserati Ghibli Hybrid is de eerste geƫlektrificeerde Maserati

 

16 juli 2020 - Maserati zet zijn eerste, voorzichtige stapjes in elektroland. De Maserati Ghibli Hybrid is bovendien de eerste viercilinder van het merk. Zijn 2,0-liter turbomotor wordt geholpen door een 48-Volt mild-hybridsysteem en produceert 330 pk en 450 Nm. Klinkt het een beetje? Volgens Maserati wel.



Maserati heeft het de laatste jaren niet gemakkelijk gehad, met name omdat de Quattroporte, Ghibli en Levante niet zo goed verkopen als verwacht. Het merk werkt hard aan nieuwe modellen - de MC20-sportwagen trapt af - maar moet nog even toe met wat het nu heeft. Van de Quattroporte en Ghibli komen mild-hybridvarianten; de opvolger van de GranTurismo en GranCabrio krijgt een elektrische aandrijflijn. Het model wordt volgend jaar onthuld.





Tot nu toe alleen met V6-motoren De Maserati Ghibli kwam al in 2013 op de markt. Hij is tot nu toe alleen met V6-motoren geleverd, wat in ieder geval in Nederland het gebrek aan succes verklaart. Voorin de Maserati Ghibli Hybrid ligt een 2,0-liter viercilinder turbomotor, die 330 pk en 450 Nm levert. Een mild-hybridsysteem slaat remenergie op en gebruikt die om de verbrandingsmotor te helpen aan betere prestaties en een lager brandstofverbruik.



Maserati Ghibli Hybrid klinkt 'des Maserati's' Als je een beetje je best doet, zit je in 5,7 seconden op 100 km/h in de Maserati Ghibli Hybrid. Zijn topsnelheid ligt op 255 km/h. Maar ja, daarbij kun je niet genieten van een diepe V6-roffel. En toch belooft Maserati dat de Ghibli Hybrid 'des Maserati's' klinkt, dankzij zogenoemde resonatoren (zeg maar klankkasten) in de uitlaat.



Verbruik ligt rond de 1 op 11 Het verbruik van de Maserati Ghibli Hybrid is niet wereldschokkend goed. Volgens de WLTP-meetmethode ligt het gemiddelde tussen de 1 op 10,4 en 1 op 11,7. Maserati beweert dat de GhibliĀ Hybrid 80 kilo lichter is dan de Ghibli Diesel, maar in de officiĆ«le persinformatie van het merk zelf staat dat het model juist enkele kilo's zwaarder is (1878 tegenover 1875 kilo).



Blauwe designelementen Als je op straat een Maserati Ghibli tegenkomt, kun je gelijk zien of je met een Hybrid te maken hebt. Zijn de drie luchtinlaten op de flanken, de remklauwen en het logo op de c-stijl blauw? Dan ligt er elektrotechniek onder de kap. Tegelijkertijd heeft Maserati een lichte facelift doorgevoerd, waarbij de achterlichten een boemerangachtig profiel hebben gekregen.



Multimediascherm een stuk groter In het interieur van de Maserati Ghibli Hybrid komt de blauwe kleur van de buitenkant terug in de stiksels. Nieuw is het multimediasysteem, waarvan het scherm is vergroot van 8,4 naar 10,1 inch en nu geen omlijsting meer heeft. Tot slot heeft Maserati de instrumentencluster van de Ghibli Hybrid aangepast.



Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

Laatste autonieuws

  Mercedes-Benz prijst hele zwik compacte plug-in hybrides
  BMW 4-serie CoupĆ©: Flinke nieren vragen flinke portemonnee
  Polestar 2: actieradius gemeten bij 130 en 100 km/h
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (1) 
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk (3) 
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
top10
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
Praktische tips voor managen op afstand
Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing
Aanzienlijk minder krimp
Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
Cybersecurity: van plan naar executie
Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
Herstel vacaturetrend zet verder door
'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'
meer top 10