zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Basismodel Porsche Taycan heeft alleen achterwielaandrijving

 

30 juni 2020 - Het instapmodel van de elektrische Porsche Taycan heet simpelweg Porsche Taycan. Hij komt onder de Taycan 4S, Taycan Turbo en Taycan Turbo S in het leveringsprogramma te staan en wordt aangedreven door één elektromotor op de achteras met een vermogen van 408 pk.



De Porsche Taycan werd in 2019 geïntroduceerd en was er tot nu toe in drie vierwielaangedreven smaken. Aan de top van de Taycan-reeks staat de Turbo S, die liefst 761 pk sterk is en in 2,8 seconden (!) naar 100 km/h gaat. Daaronder staan de Turbo met 680 pk en de 4S met 530 pk. Die laatste is echter ook als Performance Battery Plus te bestellen. Dan heeft hij 571 pk en krijgt hij een grotere batterij mee (93,4 kWh), die goed is voor een actieradius van maximaal 463 kilometer.







Actieradius van bijna 500 kilometer Voor de Porsche Taycan zonder toevoeging zijn ook de 79,2- en 93,4-Kwh batterij leverbaar. Die eerste geeft de instapper een actieradius van 414 kilometer (gekoppeld aan een 408 pk sterke elektromotor op de achteras). Als je voor de Performance Battery Plus-optie kiest, stijgt het maximale bereik naar 489 kilometer en het vermogen van de elektromotor naar 476 pk. De achterwielaangedreven Taycan gaat in 5,4 seconden naar 100 km/h en haalt een top van 230 km/h.



Porsche Taycan 4S bestverkopende model Wij reden de Porsche Taycan 4S en Porsche Taycan Turbo begin dit jaar en waren enorm onder de indruk. Volgens Porsche is de Taycan 4S met Performance Battery Plus-optie momenteel de bestverkopende variant van de elektrische sportsedan (vierdeurs coupé, zo u wilt). Wanneer de achterwielaangedreven Porsche Taycan naar Nederland komt, is nog niet bekend. Hij komt eerst in China op de markt.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

Laatste autonieuws

  Polestar 2 kopen? Dat doe je 'In Space'
  BPM: Waarom veel auto's per 1 juli duurder of goedkoper worden.
  Subsidie op elektrische auto's voor particulieren. Hoe werkt het?
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financile dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEOs moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
meer top 10