zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's

 

19 juni 2020 - De nieuwe overheidssubsidie op elektrische auto's voor particuliere kopers heeft een gunstig effect. Meerdere importeurs hebben al aangegeven de 4000 euro uit de staatskas te verdubbelen. MG deed dat eerder al en nu gaan ook Renault en Nissan dat doen. En daardoor worden de elektrische Zoe en Leaf dus 8000 euro goedkoper.



Zakelijke rijders profiteren al jaren van belastingvoordelen bij het leasen van volledig elektrische auto's. Maar nu komt er ook een voordeeltje voor particulieren. Als je een nieuwe EV koopt, kun je een subsidie krijgen van 4000 euro. Dat geldt alleen als de auto een actieradius heeft van meer dan 120 kilometer en niet meer dan 45.000 euro kost. Voor tweedehandse elektrische auto's is de subsidie 2000 euro.







MG ZS EV naar 22.985 euro Zo'n anderhalve week geleden meldden we dat MG de overheidssubsidie op de ZS EV verdubbelt naar 8000 euro. De Chinese stekker-suv gaat dus van 30.985 naar 22.985 euro, waarmee hij een van goedkoopste (lees: minst dure) elektrische auto's op de Nederlandse markt is geworden.



Nissan Leaf en Renault Zoe  Dus dachten Renault en Nissan: daar moeten we wat aan doen! Ook die merken verdubbelen nu de subsidie voor de klant. En daardoor zijn de Nissan Leaf 40 kWh en Leaf e+ 62 kWh tijdelijk verkrijgbaar vanaf respectievelijk 28.990 en 37.850 euro. Een bijkomend voordeel is dat beide modellen uit voorraad leverbaar zijn. Renault doet iets soortgelijks met de Zoe. Tot 31 augustus 2020 is de compacte elektro-hatchback te krijgen vanaf 25.590 euro (was 29.590 euro).

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   1 reactie

Laatste autonieuws

  Polestar 2 kopen? Dat doe je 'In Space'
  BPM: Waarom veel auto's per 1 juli duurder of goedkoper worden.
  Subsidie op elektrische auto's voor particulieren. Hoe werkt het?
 
reacties
 
peter boekhouder-zzper  |   | 
23-06-2020
 | 
12:11 uur
Met ingang van 1 januari 2020 is de bijtelling voor het privégebruik van elektrische auto’s naar 8 procent (2019: 4 procent) gestegen over de eerste 45k.

Koopt u een auto die duurder is dan € 45.000, dan betaalt u over het meerdere 22 procent bijtelling.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
meer top 10