zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip

 

18 juni 2020 - Wat maken we het onszelf toch ieder keer weer moeilijk. Eigenlijk zouden we gewoon moeten typen: 'De Mercedes-AMG E 63 heeft een ander smoelwerk gekregen. Kijk voor de specificaties in dit oude nieuwsbericht.' Want onderhuids veranderde er zo goed als niets.



Collega Gert schreef het al in zijn nieuwsbericht over de gefacelifte Mercedes-Benz E-Klasse: "Het eerste dat opvalt aan de gewijzigde E-klasse is de 'omgekeerde' grille. Voorheen zat de breedste zijde bovenaan, terwijl hij nu aan de onderkant zit." En dat is bij de E 63 niet anders. Hij kijkt verdrietig. Een beetje als een goudvis die net de jankfilm The Notebook heeft gekeken.



Verticale spijlen Verschillen met de reguliere E-Klasses zijn er uiteraard. De AMG-versie heeft een grille met verticale spijlen, terwijl de andere E's één horizontale streep en een hele zwerm puntjes in het luchtrooster hebben. En ook als de E 63 je inhaalt, zul je hem meteen herkennen: aan zijn vier uitlaatmonden en zijn kenmerkende V8-brul.



Maximaal 612 pk Kenmerkend en precies hetzelfde als bij de 'oude' E 63. Want de technici van Mercedes-AMG hebben hun handen niet vuil gemaakt aan de motor. In het vooronder ligt namelijk nog steeds een 571 pk en 750 Nm sterke 4,0-liter twinturbo V8. Althans, als je de 'gewone' E 63 bestelt. De E 63 S heeft dezelfde krachtbron, maar dan met 612 pk en 850 Nm.

Top van 300 km/h  Beide brul-E's zijn standaard uitgerust met een negentraps automaat en vierwielaandrijving. De sedanversie van de E 63 sprint in 3,5 seconden naar 100 km/h. Met een S op de kont snoept hij daar nog 0,1 seconde vanaf. De topsnelheid van alle S-loze E 63's is keurig op 250 km/h begrensd. Als je het AMG Driver's Package bestelt, mag je net zo hard als de E 63 S: 300 km/h. 

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

Laatste autonieuws

  Polestar 2 kopen? Dat doe je 'In Space'
  BPM: Waarom veel auto's per 1 juli duurder of goedkoper worden.
  Subsidie op elektrische auto's voor particulieren. Hoe werkt het?
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
meer top 10