zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Rekent de nieuwe BMW M5 af met de Audi RS 6?

 

17 juni 2020 - Net als de reguliere BMW 5-serie, wordt nu ook de BMW M5 opgefrist. Niet meteen in de paniekmodus schieten, want dat betekent niet dat de neusgaten à la BMW 4-serie Coupé worden opgerekt. Wat is er dan wel nieuw? De dubbele M-stijlen in de grille bijvoorbeeld. Net als de koplampen en de achterlichten. Maar de hamvraag is: troeft de nieuwe M5 de Audi RS 6 af?






Om met het antwoord op die laatste vraag te beginnen: ja en nee. Want eigenlijk is er op motorisch gebied niets nieuws onder de zon van de dikste 5-serie. De dubbel geblazen 4,4-liter V8 van de BMW M5 levert nog altijd 600 pk, net als de vierliter V8 van de Audi RS 6. Ga je daarentegen voor de BMW M5 Competition, dan krijg je er 25 pk bij. Maar ook dat was voor de facelift al het geval.



Prijzen BMW M5 (2020) lager dan van Audi RS 6 Waar de BMW M5 en M5 Competition hun concurrent uit Ingolstadt wél mee om de oren slaan, is een veel lagere prijs. Terwijl je voor een nieuwe Audi RS 6 ruim 185.000 euro aan de geldautomaat moet zien te ontfutselen, ben je voor een standaard M5 al klaar met 163.842 euro. Een M5 Competition is een kleine 10 mille duurder. Maar ook dan ben je nog altijd zo'n 11.000 euro goedkoper uit dan met een Audi RS 6. Er is één maar: een RS 6 is praktischer, want dat is altijd een Avant. BMW heeft er juist voor gekozen om zijn M5's uitsluitend als sedan te leveren.



M5 pakt RS 6 op de sprint Een ander aspect waarop de BMW's de Audi aftroeven, is de acceleratie vanuit stilstand. De gewone M5 racet in 3,4 tellen naar de honderd, de RS 6 is daar 0,2 tellen langer mee bezig. In de M5 Competition kost deze oefening zelfs maar 3,3 seconden van je leven.



Uiteraard heeft elke BMW M5 nog altijd standaard xDrive-vierwielaandrijving. Maar als je in een speelse bui bent - en betere skills hebt dan menig BN'er - kun je ook voor de 2WD-modus kiezen. Ook heb je een Track-mode tot je beschikking. Op transmissiegebied staat de keus vast: zowel de gewone M5 als de M5 Competition verlaat de fabriek met de bekende achttraps M Steptronic-automaat.



Schokdempers van de M8 De M5 Competition heeft niet alleen een licht gekieteld motormanagement, hij onderscheidt zich ook met andere schokdempers van de gewone M5. BMW monteert bij de Competition dezelfde exemplaren als onder de BMW M8. De fabrikant belooft dat daarmee zowel het rijgedrag als het comfort verbetert. Verder heeft het onderstel van de M5 Competition een andere fijnafstemming gekregen en ligt de carrosserie 7 millimeter dichter bij het asfalt. Ook voor de dubbelspaaks 20-inch wielen en de bedieningsknoppen in de middenconsole en speelt de M5 leentjebuur bij de M8.



Nieuwe kleuren BMW M5 Het laatste nieuwtje over de gefacelifte M5 dat we met je willen delen, betreft het kleurenaanbod. Dat is uitgebreid met de tinten Brands Hatch Grey en Motegi Red. Als je echt iets bijzonders wilt, dan laat je BMW Individual losgaan met Tanzanite Blue II, Aventurine Red II and matt Frozen Bluestone metallic. Wij zouden voor Aventurine Red II gaan. Zwarte en grijze auto's zijn er immers al genoeg.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

Laatste autonieuws

  Polestar 2 kopen? Dat doe je 'In Space'
  BPM: Waarom veel auto's per 1 juli duurder of goedkoper worden.
  Subsidie op elektrische auto's voor particulieren. Hoe werkt het?
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financile dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEOs moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
meer top 10