zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Ford Mustang Mach-E laadt als de brandweer

 

20 mei 2020 - Vaak vallen het stroomverbruik, de actieradius en de laadsnelheid van elektrische auto's in de praktijk vies tegen. Maar soms word je ook positief verrast. Althans, dat beweren ze bij Ford. Praktijktests tonen volgens de fabrikant aan dat de Ford Mustang Mach-E liefst 30 procent sneller snellaadt dan verwacht.




Je zou toch denken dat een serieus grote fabrikant als Ford wel een stel bovenmatig slimme computerboys en -girls moet kunnen vinden. Toch hebben praktijktests met de Ford Mustang-E aangetoond dat het accupakket sneller op te laden is dan de Ford-nerds hadden berekend. En niet een béétje sneller, maar 30 procent sneller.



Mustang Mach-E doet 119 km in 10 minuten In de praktijk komt het erop neer dat je de elektrische Mustang maar 10 minuten aan een Ionity-snellader hoeft te hangen om 119 kilometer extra rijbereik te krijgen. Tenminste, als je een Mustang met het grootste accupakket (98,8 kW) en alleen achterwielaandrijving hebt. Bij een Ford Mustang Mach-E met dezelfde batterijcapaciteit en vierwielaandrijving levert 10 minuten aan de snellader een actieradius van 107 kilometer op.



Had jij je zinnen gezet op de goedkoopste Mustang Mach-E van 49.925 euro? Dan moet je het doen met het standaardaccupakket (75,7 kWh). Daarbij levert 10 minuten snelladen 91 kilometer aan actieradius op (85 km met vierwielaandrijving).

In drie kwartier voor 80 procent vol Zo'n korte doch efficiënte laadsessie is vooral fijn als je onderweg twijfelt of het accupakket nog genoeg prik heeft om je op je bestemming te brengen. Begint je accu te piepen maar moet je duidelijk verder dan 100 kilometer rijden? Dan is het prettig om te weten dat het grootste accupakket in drie kwartier van tien tot tachtig procent van zijn capaciteit kan worden opgeladen. Bij de Mustang Mach-E met standaardbatterij duurt dat zelfs maar 38 minuten.



Actieradius elektrische Ford Mustang Mach-E Overigens is het nog de vraag hoe vaak je met een Mustang Mach-E onderweg moet bijladen. Volgens de WLTP-cyclus kom je afhankelijk van het gekozen accupakket 450 tot 600 kilometer met een volledig opgeladen auto. Dus ook een retour Groningen - Utrecht moet geen probleem zijn. voor de volledig elektrische Mustang Zeker niet als je je netjes aan de maximumsnelheid houdt.



Wanneer komt de Mustang Mach-E naar Nederland? IJs en corona dienende, worden de eerste volledig elektrische Mustangs Mach-E eind 2020 aan Nederlandse klanten afgeleverd. Overigens is de First Edition via voorintekening al uitverkocht.



Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Volkswagen ID.4 (2020) eindelijk officieel: meer range en ruimte dan ID.3
  Nieuwe BMW M3 en BMW M4 halen 290 km/h (begrensd)
  Tesla Model S Plaid onthuld: 320 km/h en 840 km actieradius
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
Nederlanders schelden erop los (tegen chatbots) (1) 
Drie toepassingen voor digitalisering in kantoor ‘na corona’ (1) 
Een op de drie jongeren heeft door corona studie/werkplannen aangepast (1) 
top10
Wees extra alert op verdachte telefoontjes
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde
Webinarmoe? Acht handige tips om dat te voorkomen
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal
Werkgever heeft geen oog voor stress en burn-out klachten
Werkrelaties onder druk tijdens de coronacrisis?
Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging verdubbeld
Flexkrachten onmisbaar voor opstarten economie na lockdown
Zoekvraag naar waterflessen verzesvoudigd in vijf jaar
'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
meer top 10